Se Kulturvänsterns Thomas Smith skämma ut sig i debatt mot Sargon of Akkad på Mythcon 2017
avatar

Mythcon är en konferens för skeptiker och ateister som arrangeras varje år av Mythicist Milwaukee. Årets upplaga blev dock betydligt mer kontroversiell och omskriven än tidigare upplagor. Efter att arrangörerna bjudit in de kända feministkritiska youtubeprofilerna Sargon of Akkad, Shoe On Head och Armored Skeptic som talare så kampanjade flera feministiskt engagerade skeptikerprofiler för att få Mythcon att av-invitera de tre för att sedan – när arrangörerna vägrat vika sig för pressen – även försöka sabotera och hindra konferensen helt och hållet med telefonsamtal till både arrangörer, sponsorer och hotellet där konferensen hölls.

Deras försök misslyckades, Mythicist Milwaukee stod för sina principer och vad gällde anklagelsen att ge personer som Sargon of Akkad en plattform så svarade Mythicist Milwaukee att det inte var så formatet skulle se ut. Istället så skulle Sargon of Akkads framträdande ske i intervju/debattformat där en av huvudtalarna från förra årets MythCon, Thomas Smith skulle få agera utfrågare. Detta ledde till att vissa av kritikerna dämpade sig.. Thomas Smith var en välkänd vänsterprofil och flera feministiskt engagerade skeptiker började nu beskriva eventet som ett tillfälle att vid utfrågning äntligen avslöja Sargon of Akkad som en bluffmakare.

Att säga Thomas Smith misslyckades att debattera ner Sargon of Akkad är en grov underdrift. Under pressen att representera den självutnämnt goda kulturvänster som misslyckats att få Sargon, Shoe On Head och Armored Skeptic av-inviterade så verkar Thomas Smith ha tappat det helt. Det går inte att beskriva hans framträdande som något annat än ett amatörmässigt fiasko. Han var upprörd redan från början och det blev värre för varje minut. Medan Sargon of Akkad gav ett lugnt och samlat intryck så verkade Thomas Smith närmast labil och inte blev det bättre när Sargon visade sig vara allt annat än den enkla motståndare som Thomas Smiths supporters trodde skulle ”avslöjas.”

Den som avslöjades var snarare Thomas Smith själv – Sargon of Akkad vann debatten överlägset och här nedan kan ni se ”10 Greatest Hits” som Sargon fick in på Thomas Smith.

Thomas Smith nöjde sig heller inte med att försöka skälla ut Sargon. När några av hans mindre genomtänkta argument ledde till reaktioner från publiken så började han att skälla ut dem också och som om inte det räckte så passade han även på att attackera själva konferensen. Problemet var inte att Smith var negativt inställd till motdebattören, sådant kan vara en fördel vid debatter som blir tråkiga om folk håller med varandra för mycket. Det riktiga problemet var snarare att Thomas Smith var negativt inställd till själva idén att ha debatt. Det som skiljer kulturvänstern från vanlig vänster är att kulturvänsterns mål är moralisk auktoritet och det enda `Thomas Smith lyckades göra är att uppträda precis på det sätt som bekräftade motståndarsidans bild av dem.

Att så var fallet bekräftas i flertalet rescensioner som skrevs efter debatten. Thomas Smith må ha gapat på publiken ”This conference is an embarrasment” men hans egen prestation var så pinsamt dålig att till och med flera av de bloggar som var kritiska mot Sargon of Akkad tvingades erkänna att han avgick som vinnaren här. Detta blir ännu tydligare i ovan video från efterspelet där Sargon of Akkad går igenom rescensionerna från några av der mer neutrala och kritiska källorna. Här finns långa och ingående kommentarer från Sargon of Akkad på hur debatten beskrivs i följande källor

Andy Nco – Chaos during Social Justice and Feminism debate at Milwaukee Atheism Conference
JP McGlone – My comments on the Carl Benjamin (Sargon of Akkad) and Thomas Smith “interview”
Richard Carrier – Why Mythicist Milwaukee Is Right and Their Critics Wrong
PZ Myers – Mythcon and the annoyingly skewed goals of the Sargoon brigades

Som om detta inte var utskåpning nog så dök det även upp ovan video från efterfesten där en av Thomas Smiths vänner. Tom Curry från Podcasten ”Congtitive Dissonance” i uppenbart berusat tillstånd började trakassera Sargon of Akkad. Tom Curry betedde sig så aggressivt att han blev utslängd av vakterna trots att Sargon of Akkad när han tillfrågades inte tyckte att Tom Curry skulle slängas ut. Thomas Smith själv lämnade eventet i samma sällskap som Tom Curry.

Avslutningsvis: Mythcon 2017 hade betydligt fler intressanta saker än debatten mellan Sargon of Akkad och Thomas Smith. På grund av kampanjen mot MythCon har hela eventet lagts upp på deras YouTubekanal så för de intresserade så kommer här länken till hela den 5,5 timmar långa videoupptagningen av konferensen #Mythcon Mythinformation Conference IV (Full Video) Jag rekommenderar de som vill se debatten Sargon vs Smith eller hela Mythcon 2017 att göra det så fort de kan. På grund av kulturvänsterns kampanjande bakom kulisserna finns inga garantier att videolänkarna kommer att lämnas i fred och finnas kvar.

Kommentarer

Se Kulturvänsterns Thomas Smith skämma ut sig i debatt mot Sargon of Akkad på Mythcon 2017 — 68 kommentarer

  1. Har bara sett kortversionen, men oj …
    Det är inte snällt att göra narr av de mentalt handikappade! Smile

    Påminner en del om kreationismen på 90-talet eller däromkring. Evolutionen hade alla argument, vilket ledde till att de kreationister som blev kvar var mycket skickliga på att debattera.

    Idag äger SJW-vänstern media, så oftast kan de kosta på sig att vara lata och bara rapa upp från punktlistan utan att få mothugg.

  2. Ett atetistkonvent blir ett cirkelrunkande av en vit man som hatar kvinnor? Chocken.

    ” Han var upprörd redan från början och det blev värre för varje minut. ”

    Detta är vad som händer när människor som värderar samhället och framtiden möter nihilister och sadister. Människor ska inte debattera människohatare.

  3. https://twitter.com/DanielGallo_1/status/914920392820699137

    ”The video is of a Sargon fanboy. What I saw was Sargon putting a cigarette in some1’s face, while being asked to walk away from the convo.”

    https://twitter.com/TandtheB/status/914930493350600704

    ”Yes, this was when I got involved. I did not give a shit about talking to this asshole again until he put his cigarette in my friend’s face.”

    Erik är förslavad till sitt ett behov av propagandistiskt arbete och epistemologisk hygien, vilket är lite märkligt för en självtitulerad skeptiker.

  4. Det är väldigt enkelt – en grupp människor som tycker det är bra och roligt när någon säger ”I wouldn’t even rape you” till en person som överlevt ett sexuellt överfall är djur, och det är dåligt för människor att debattera djur. Det handlar inte om argument, intelligens eller yttrandefrihet, det handlar bara om att bevara samhället och hålla definitionen av ”mänskligt beteende” tillräckligt snäv för att våran art och civilisation ska kunna fortsätta.

  5. @Axel Edgren:

    ”Det är helt enkelt så att de flesta människor inte är emotionellt redo att vara i närheten av folk som öppet tycker det är kul med misogyni och sexuella trakasserier.”

    Hör upp nu trögskaft! INGEN hade positionen att misogyni eller trakasserier var kul, hela debatten handlar om att de inte låter maktgalna marxister bestämma vad som är det ena och vad som är det andra på ”say-so” baserat på att marxism går ut på att leka gud. Vilket är utmärkande för all marxism, man är inte motståndare till religion, man vill byta ut religion mot dyrkan av sig själv. Er sort är så förblindade ni inte ens märker ens det ironiska med hur ni leker gud på en konferens för ateism.

    Och blir utskrattade av alla förutom när ni predikar för kören.

    Er maktgalenskap är vad som skapat problemen som nämns och det kommer i förlängningen att drabba alla för det enda vi kan göra som respons på att ni inbillar er ni kan ta ett ord (inte sällan en juridiskt definierad term) och definiera det som något annat är att droppa den termen helt från användning och ersätta den med något annat ni ännu inte hunnit urvattna all innebörd för.

    Er metod går ut på att sabotera mänsklig kommunikation. De är hela saken!

    Det gäller allting, fatta det nu. Om ni marxister leker gud och kallar vad ni vill ”rasism” så skapar ni NI och ingen annan situationen att vi liberaler måste tillåta rasism eftersom annars vem som helst kan anklagas för vad som helst och KALLA detta ”vad som helst” för rasism och det kommer vi aldrig att acceptera.

  6. ”Haha vi betedde oss som islamister när det kommer till kvinnor som utsatts för sexuella övergrepp och han blev upprörd! Vi vann!”

    ”bestämma vad som är det ena och vad som är de andra”

    Att säga ”I wouldn’t even rape you” till någon som överlevt sexuella övergrepp gör att man är mycket misogyn och ska diskvalificeras från mänskligheten. Om man blir marxist av att bestämma det så är marxism synonymt med godhet och en utvecklad hjärna.

    ”Er maktgalenskap är vad som skapat problemen”

    Nej, det som skapat alla problemen är vita mäns behov av att ha hitta syndabockar för att de inte fick den helylle-idyll med lydiga hemmafruar, lydiga barn, illgröna häckar och kritvita grannskap som kapitalismen utlovade oss i utbyte mot våran underkastelse.

    Det som skapat problemen är att liberalismen besegrade vänstern och blev hegemonisk under 90-talet, och nu måste liberalismen och kapitalismen desperat slippa falla offer för vreden hos arbetarklassen. 2001 så kom distraktionen som ett brev på posten – alla ledsna vita grabbar som inte längre garanteras den ökning i livskvalitet babyboomers fick ska distraheras med civilisationskrig! Inte nog med att det finns en stor läskig fiende som ser annorlunda ut och har ett märkligt språk, det finns femtekolonnare som SABOTERAR vårt ädla korståg med sina fjantiga krav på samkönade äktenskap, reproduktiva rättigheter och ett slut på rasism!

    ”det enda vi kan göra som respons på att ni inbillar er ni kan ta ett ord (inte sällan en juridiskt definierad term) och definiera det som något annat är att droppa den termen helt från användning och ersätta den med något annat ni ännu inte hunnit urvattna all innebörd för.”

    Hot om våld och hot om ännu djupare sadism och spefullhet är verkligen allt högern har när det kommer till kritan. ”Om inte ni slutar med att definiera folkmord under kolonialismen som folkmord kommer vi rösta på han som säger feminister måste våldtas FÖR ATT LÄRA ER EN LÄXA!”

    Problemet med er är att ni konstant berättar att allt ni gör motiveras av motsträvighet, spefullhet, sadism och hämnd, inte för att ni vill göra något bättre för någon eller skapa en bättre framtid. Och sådana djuriska tankegångar kan inte vänstern förstå. Ni skapar en djupare alienation när allt ni har att komma med är ”Om inte ni slutar anklaga folk för rasism så kommer vi rösta på en politiker som sade att den första svarta presidenten var en Afrikan som inte är legitim för att visa hur fel ni hade”.

  7. @Axel Edgren:

    ”Att säga ”I wouldn’t even rape you” till någon som överlevt sexuella övergrepp gör att man är…”

    Är upplysningsvis bara vad du TYCKER och varken jag eller någon annan behöver bry oss om vad du eller någon annan tycker när ni inte har några bra argument för oss att hålla med. Ni har inbillat er att era åsikter har värde och ni blir upprörda när ni blir upplysta om motsatsen.

    ”och ska diskvalificeras från mänskligheten”

    Hör noga på nu. Allt du kan göra kan vi göra mot dig. Så hade du haft makten att diskalificera någon från mänskligheten guess what? Då kan du inte göra ett skit när någon starkare än dig attackerar dig personligen och diskvalificerar DIG från mänskligheten. Det enda du förespråkar är djungelns lag.

    ”Nej, det som skapat alla problemen är vita mäns behov…”

    Men sluta skapa problemen då din vita man! Är det ditt behov så sluta! Du talar för dig själv och ingen annan. Du skall lägga av med att sprida rasistisk dynga! Det gör dig bara till ett rassesvin.

    ”som kapitalismen utlovade oss i utbyte mot våran underkastelse.”

    Kapitalism utlovar ingenting annat än vad man gjort sig förtjänt av och de enda personer som skapar ett problem här är de som försöker sabotera värdemekanismen genom att förväxla tillgång och efterfrågan – med sina egna värdelösa åsikter.

    ”Det som skapat problemen är att liberalismen besegrade vänstern och blev hegemonisk under 90-talet, och nu måste liberalismen och kapitalismen desperat slippa falla offer för vreden hos arbetarklassen.”

    Precis, den universitetsutbildade medelklassborgerliga akademiker-arbetsarklassen, dagens roligaste klassbeskrivning.

    ”2001 så kom distraktionen som ett brev på posten – alla ledsna vita grabbar som inte längre garanteras den ökning i livskvalitet babyboomers fick”

    Kom ihåg att Berlinmuren kollapsade redan 1989. De här galningarna har suttit i 10 år och inte gjort annat än gråtit över att inte kommnunisterna fortsatt maskingevärat ner personer vars enda brott var att vilja slippa ett Stasi-samhälle.

    ”ska distraheras med civilisationskrig!”

    Hur många personer är obildade nog att inbilla sig civilisationskrig uppfanns 2001?

  8. @Axel Edgren:

    Man ska inte vara i gyttjan med en gris. Grisen har lika roligt oavsett hur smutsig den blir.

    Och ändå fortsätter vi diskutera med dig …

  9. @Axel Edgren:

    förslavad till sitt ett behov av propagandistiskt arbete och epistemologisk hygien

    Det här börjar kännas lite som en svensk ”Timecube” – imponerande språk, och uppenbarligen inte rappakalja av en galning med ordlista, men det är oklart vad det skall betyda.

  10. ”Är upplysningsvis bara vad du TYCKER och varken jag eller någon annan behöver bry oss om vad du eller någon annan tycker när ni inte har några bra argument för oss att hålla med.”

    Nej men det är misogynt, sadistiskt och människofientligt. Det vet du lika väl som jag men du måste säga att det är tre lysande lampor eftersom vänstern påpekar att det är fyra lampor som lyser.

    ”Det enda du förespråkar är djungelns lag.”

    Det gör du redan. Du blir sjuk av hat när svarta protesterar mot det faktum att polisen utnyttjar sin makt för att tortera och avrätta otursamma svarta män utan konsekvenser, eftersom det är en del av din identitet att bestämma vilka som ska lida och ses som värdefulla.

    ”Men sluta skapa problemen då din vita man! ”

    Till skillnad från dig är jag inte vit. Eller svensk. Jag är en utbildad storstadsbo som är vänster och mitt folk finns därför världen över, precis som mina fiender finns i varje land, även Sverige. Du är vit först, individ sedan.

    ”Kapitalism utlovar ingenting annat än vad man gjort sig förtjänt av”

    Efter att arbetsgivaren tagit en godtycklig andel, en andel som enligt dig ska vara hur stor arbetsgivaren vill och om man inte gillar det är det gatan och svält som gäller.

    ”De här galningarna har suttit i 10 år och inte gjort annat än gråtit över att inte kommnunisterna fortsatt maskingevärat ner personer vars enda brott var att vilja slippa ett Stasi-samhälle.”

    Nej, det jag pratar om är socialdemokratins vita flagg till bankväsendet, borgerligheten och företagen samt dess projekt att bli en ”mer human” version av neoliberalismen. Detta började på 90-talet och ända sedan dess har vi sett framtiden bli mörkare och mörkare och våra ekonomier helt avhängiga bankers och spekulanters nycker.

  11. ”Hur många personer är obildade nog att inbilla sig civilisationskrig uppfanns 2001?”

    Sa jag att det uppfanns då? Förklara gärna hur du inte är en idiot om du inte kunde läsa min mening utan att komma till slutsatsen att jag hävdade att begreppet och fenomenet skapades då.

  12. Om någon vill förstå hur en sådan som Erik fungerar, titta på Ben Shapiro.

    Helt normala personer som har läst böcker: ”Herrejävlar vilket svin Christopher Columbus var exakt hela tiden.”

    Ben Shapiro: ”Jävla vänstern har en åsikt?! Nej nu måste jag, en jude, omedelbart hylla folkmord! Hurra för folkmord! Hurra för utveckling som kräver miljontals människoliv! Hurra för påtvingad kristendom!”

    Genom att reducera sig själv till en automatisk anti-vänster algoritm har Shapiro alltså eliminerat sin egen judiskhet och förrått den judiska identitet han tidigare lyft fram när det passat. På samma sätt har Erik, som så många andra libertarianer, helt slutat kritisera nationalister, vita identitära, kristna fundamentalister, bigotta, korrupta företag och så många andra nemesis som liberalismen och upplysningen bekämpat så länge.

    Det är rätt spännande att vara vänster – enbart genom att ha en åsikt tvingar man miljontals personer att omedelbart ändra uppfattning och förråda sina egna principer och övertygelser bara för att de måste ha motsatt uppfattning in spe.

  13. @Axel Edgren:

    ” enbart genom att ha en åsikt tvingar man miljontals personer att omedelbart ändra uppfattning och förråda sina egna principer och övertygelser bara för att de måste ha motsatt uppfattning in spe.”

    Det låter mer som att du är en SD-politiker, Axel. De är de enda i Sverige som har den effekten.

    ”Till skillnad från dig är jag inte vit. Eller svensk. Jag är en utbildad storstadsbo”

    Visst. Själv identifierar jag mig som en svart lesbisk kvinna med mångkulturambitioner. Därför funkar det bra att vara gift med en vit kvinna och ha kärnfamilj.

    Kan du inte berätta lite om din ”utbildning”, Axel? Det vore spännande att höra hur många år du har suttit av och vilka benämningar man har på de kurser du bevistade.

  14. Sargon of Arkkad började ju rätt aggressivt och satte tonen direkt. Vad skulle dom debattera föresten? Vad var ämnet ?

  15. Ärligt talat nu Axel, är det inte dags att du skickar in din ansökan till Darwin awards?

  16. @Axel Edgren:

    ”Nej men det är…”

    Ja fortsätt du leka gud och berätta vad du tycker ÄR saker utan den minsta argument för mig att hålla med dig. Gör det du bara. Det fungerade ju så jättebra för stackars Thomas Smith när han körde den stilen på Sargon eller hur?

    ”Det vet du lika väl som jag”

    Nog för att jag sett att din sort regelbundet saboterar samtal genom att använda ordet ”förstå” när innebörden i själva verket är ”hålla med” men att du skulle vara så ego du försöker framställa det som ”vetande” var något inte ens jag väntat mig. Nej jag ”vet” inte det och det ”vet” inte du heller. Det är det som är skillnaden mellan åsikter och kunskaper. Det förstnämnda är något man tycker, inte något man vet.

    ”Du blir sjuk av hat när svarta protesterar mot det faktum att polisen utnyttjar sin makt”

    Jag vet inte vad som är mest skrattretande, att du inbillar dig du kan tala för mitt inre som om du trodde dig vara psykdoktor eller det faktum att du beskriver lågavlönade poliser som om de hade makt. Traditionella marxister må ha utopiska ideer som jag inte håller med om men de är i alla fall inte blåsta nog att inbilla sig att av miljardärsfruar och säkerhetsvakter är det de sistnämnda som har makt.

    ”Till skillnad från dig är jag inte vit. Eller svensk. Jag är en utbildad storstadsbo som är vänster och mitt folk finns därför världen över”

    Jovisst, ditt ”folk” finns världen över men på de flesta platser är ni bara en minoritet som inte får bestämma. För den som vill uppleva äkta utbildad storstadsvänsterkultur finns det väldigt få alternativ. Låt mig därför rekommendera en av de städer där man i särskilt hög grad får uppleva effekterna av ert ”folk”.

    ”Efter att arbetsgivaren tagit en godtycklig andel, en andel som enligt dig ska vara hur stor arbetsgivaren vill och om man inte gillar det är det gatan och svält som gäller.”

    Egenföretagare, hört talas om det någon gång? Ingen tvingar dig att arbeta åt någon har du något av värde är det bara att tuta och köra. Be någon berätta för dig hur stor del av Sveriges företagande som är Småföretag, och när du ändå pratar med någon annan än dig själv så be vederbörande berätta hur stor del av alla småföretag som är miniföretag eller mikroföretag.

    ”Nej, det jag pratar om är socialdemokratins vita flagg till bankväsendet, borgerligheten och företagen”

    Borgerligheten? Du ÄR borgerlig ditt skåp. Du är ett klassiskt exempel på vad Sargon of Akkad kallar ”Burgoise socialism”. Du är en utbildad storstadsbo som röstar på champangesocialister – mer borgerlig än du är går det inte att bli.

    Som sagt sätt dig på planet till Caracas och se hur många timmar du klarar dig i en stad där ingen sett till att din sort har absolut minsta möjliga makt att förstöra och sabotera saker.

  17. ”Nog för att jag sett att din sort regelbundet saboterar samtal genom att använda ordet ”förstå” när innebörden i själva verket är ”hålla med””¨

    Du håller med om att Sargon hatar kvinnor när han är elak mot en kvinna som utsatts för sexuella övergrepp utan en anledning.

    ”lågavlönade poliser som om de hade makt.”

    Våldsmonopol är makt. Kollegial lojalitet är makt.

    ”Låt mig därför rekommendera en av de städer där man i särskilt hög grad får uppleva effekterna av ert ”folk”.”

    Åh, Venezuela? Ser lite ut där som i de gudsförgätna delar av Texas, West Virginia, Puerto Rico och Michigan där neoliberalismen och rasismen fått fritt spelrum. Det är ditt folks ansvar att fixa innan ni tar in luft.

    ”Egenföretagare, hört talas om det någon gång?”

    Då kan man lika gärna spela på travet.

    ”Be någon berätta för dig hur stor del av Sveriges företagande som är Småföretag”

    Ah, den härliga gig-ekonomin.

    ”Du är en utbildad storstadsbo som röstar på champangesocialister – mer borgerlig än du är går det inte att bli.”

    Jag visste inte att det är champagnesocialism att slita pengar ur borgerligas händer och betala glasögon till fattiga barn för slantarna.

    ”Som sagt sätt dig på planet till Caracas”

    Är det här fightclub-högerns nya ”Vill du ha det som i Nordkorea?”?

    Varför åka så långt när jag kan åka till Storbritannien för att uppleva u-landstillstånd, resa till USA för att se svält eller resa till Ungern eller Irland för att leva i ett land utan basala friheter?

  18. ”Det är det som är skillnaden mellan åsikter och kunskaper.”

    Det är inte en åsikt att Sargon och du hatar kvinnor eftersom ni tycker att man ska säga till en kvinna som utsatts för sexuella övergrepp ”I wouldn’t even rape you”.

  19. ”av miljardärsfruar och säkerhetsvakter är det de sistnämnda som har makt.”

    Det är väl snarare att när en fattig svart man är i handfängsel i baksätet av en polisbil och på något mystiskt sätt lyckas ”skjuta sig själv” så är det poliserna som hade makten oavsett deras lön. När sedan svarta personer hatas mer än Osama bin Laden av vita amerikaner för att de vågar säga att det är en rätt tråkig situation, så kan man vidare prata om makt. För mig så är ekonomiska situationer helt oviktiga.

    Om du är fattig och homofob är du sjuk. Om du är rik och homofob är du lika sjuk. Du har inte rätt att vara en sjukdom för att du är fattig, eller för att du är en muslim som själv upplevt hat från islamofober. Du måste vara icke-homofob, annars så har du inget värde för mig. Samma vad gäller rasism. Du får inte vara rasistisk oavsett hur fattig och bitter du är.

  20. @Chr Ewrk:

    ”Sargon of Arkkad började ju rätt aggressivt och satte tonen direkt.”

    Började? Det där kan ju alla som ser videon konstatera inte stämmer. Den som började debatten var Thomas Smith – inte Sargon. Den började med att Thomas Smith försökte förhöra Sargon om varför ”många människor” (vilka det var säger han inget om) inte ville ha honom där och det första som hände när han gjorde det var att delar av publiken buade.

    Sargon svarade med att påpeka att de här ”(många) människorna” var personer som Thomas Smith känner och som satt stor press på Thomas Smith att censurera en person, samma personer hade satt press på organisationen Myhicist att censurera en person och Sagon undrade varför placerar du dig på censursidan? hur kan du kalla dig liberal som stödjer censur? Sargon berättade också att gruppen som försökte pressa dem att av-invitera Sargon hade drivit en av organisatörernas fru till att börja gråta.

    Thomas Smith ignorerade detta helt och återgick till att försöka förhöra Sargon om varför andra människor inte ville ha honom där.

    Sargons svar blev konstaterandet: You are the one who would know!

    Därefter började Thomas Smith älta den ”I wouldnt even rape you” episod där en brittisk parlamentsledamot valde att svara som om den personen var en svag liten tonårsflicka inte parlamentsledamot. Hela denna episod var totalt slöseri med allas tid och pågick fram till 8.30 då Thomas Smith gjorde misstaget att svara på ett generellt påstående som det var specifikt riktat till homom personligen.

    – I am a feminist så here is a quote that you said about me

    Han ältar ett annat Sargon-citat ett tag tills 9..50 då Sargon of Akkad efter att ha hållit med om allting han påstår att Sargon sagt summerar de saker de lärt sig om Thomas Smith vilket leder till en ÄNNU mer absurd replikväxling:

    – You are censorious, you are not interested in discussing principles and you have no sense of humor! Carry on Thomas!
    – I have plenty sense of humor. That was not a joke, Thats not funny!
    – That absolutely was a joke, please carry on.
    Publiken: Humor is subjective!
    – Good observation gentlemen!
    Publiken: skratt

    Om det här var något som någon berättade hade hänt och inte något jag kunde se med egna ögon skulle jag tro att den personen börjat hitta på vad som hände men nejdå, vi har videon och det är här ordagrant vad som hände. Thomas Smith försökte säga vad som är och inte är ett skämt.

    EFTER detta ältande av två citat från Sargon i över 10 minuter så får vi äntligen en riktig början på debatten och den sker tack vare att Thomas Smith upphör att driva debatten på ämnet ”You are shitty – I am calling you out”

    Sargon tempoväxlar och startar på ämnet ”When you sit there and go: White men are the problem!” (10.50) det är då vi kommer in på ämnesfrågorna. Thomas Smith som skulle föreställa utfrågare kom inte ens in på någon ämnesfråga. Han ältade citat från en andra personen och den andra personen svarade ”I dont care about your moral outrage” och kunde ha svarat samma sak på varenda försök att ”call you out” som Thomas Smith planerat att göra (vilket han också gjort berättade Sargon som sett vad Thomas Smith hade på sin datorskärm)

    10 minuter bortslösade på ingenting förutom att Thomas Smith räknar upp saker Sargon sagt som han personligen ogillar varefter Sargon har svarat att japp det stämmer att jag sade så, det enda du gör nu är säger du inte gillar det men jag skiter i om du gillar vad jag säger eller inte. Har du något mer?

  21. @Axel Edgren:

    ”Du håller med om att Sargon hatar kvinnor när han är elak mot en kvinna som utsatts för sexuella övergrepp utan en anledning.”

    Är du dum på riktigt eller? Jag håller inte med om ditt tyckande att han hatar kvinnor. Jag anser det också löjligt bortom all förståelse hur du beskriver hans kommentarer till en mäktig parlamentsledmot som representerar regeringen som om det vore samma sak som att vara ”elak mot en kvinna”.

    Den som är sexistisk enligt mig är du som spelar på hennes kön, beter dig som om hon vore vilken flickunge som helst och verkar anse att fullvuxna personer av kvinnligt kön är för ömtåliga för att klara av mansjobb som parlamentsledamot på egen hand utan män som dig som skall hålla dem i handen och trösta knytet.

    Tror du det är någon som inte märker vilken syn du har på dig själv i frågan? Du är den stora starka beskyddaren. Skrattretande, hon är PM, vad är du för något? En nolla för oduglig för att producera riktig makt så istället kör du ”sneaky f*cker” strategin och försöker bygga status på att kritisera att andra har makt. Du kunde inte vara mer genomskinlig. De har vad du vill ha, det du hyser mot dem med makt kallas avund.

    ”Våldsmonopol är makt.”

    Mem herregud ditt stolpe-ribba-ut polisen har inget våldsmonopol. Det är STATEN som har våldsmonopol. Det polisen gör kommer direkt från Parlamentsledamoter som den där ”stackars kvinnan”. Det är HENNES våldsmonopol som utövas genom att anlita poliser.

    ”Kollegial lojalitet är makt.”

    1. Kul du tycker det och leker gud
    2. Nej, det är inte vad makt betyder.

    ”Åh, Venezuela? Ser lite ut där som i de gudsförgätna delar av Texas, West Virginia, Puerto Rico och Michigan”

    Nej, inte hela Venezuela, enbart Caracas ditt folk var storstad remember? Det finns inga gudsförgätna storstäder varken i West Virginia eller Michigan. Puerto Rico har dock säkert en med tanke på att även där har man haft vänsterstyre i flera år och med förutsägbart resultat
    https://en.wikipedia.org/wiki/Puerto_Rican_government-debt_crisis

    ”Då kan man lika gärna spela på travet.”

    LOL, egenföretagande är som att spela på travet? Tack för det upplägget!

    ”Ah, den härliga gig-ekonomin.”

    Härlig jämfört med vadå? Få höra vad det är som är så mycket bättre än vad du gnäller på så mycket.

    ”Jag visste inte att det är champagnesocialism att slita pengar ur borgerligas händer och betala glasögon till fattiga barn för slantarna.”

    Självfallet visste du inte det. Du har väl som Gustav Fridolin på Partiledarfiaskot också inbillat dig att när Robin Hood tar från de rika och ger åt de fattiga är det ett argument mot högern TROTS att Robin Hood per definition plundrar Stefan Löfvens skattekammare på de pengar hans fogdar har drivit in?

    ”Varför åka så långt när jag kan åka till Storbritannien för att uppleva u-landstillstånd”

    För att ditt ”folk” inte styr Storbritannien, det är Caracas de styr och hela poängen var att du skulle uppleva ditt ”folks” kultur, inte någon helt annan sådan.

  22. Det är inte censur att straffa en man för att han hatar kvinnor, förföljer kvinnor och försöker tysta kvinnor genom att bussa ondskefulla insekter på dem. Det är rent spel.

    ”hur kan du kalla dig liberal som stödjer censur? ”

    Hur kan man säga att man bryr sig om yttrandefrihet om man inte vill avlägsna en man som försöker tysta kvinnor som inte håller med honom?

    ”Sargon berättade också att gruppen som försökte pressa dem att av-invitera Sargon hade drivit en av organisatörernas fru till att börja gråta.”

    Hon borde gråtit när hennes onda make valde att hjälpa en man som hatar kvinnor.

    ”Därefter började Thomas Smith älta den ”I wouldnt even rape you” episod”

    Lite som du ältar Venezuela så fort någon är till vänster om Timbro?

    ”Thomas Smith försökte säga vad som är och inte är ett skämt.”

    Det var inte menat som ett skämt att illvilligt håna en kvinna för att hon utsatts för sexuella övergrepp. Om man inte håller med måste man avlägsnas och bannlysas från vänstern.

    ”Han ältade citat från en andra personen och den andra personen svarade ”I dont care about your moral outrage””

    Samme man klagar på ”censur”, vilket också är en ”moral outrage”.

    ”10 minuter bortslösade på ingenting förutom att Thomas Smith räknar upp saker Sargon sagt som han personligen ogillar varefter Sargon har svarat att japp det stämmer att jag sade så, det enda du gör nu är säger du inte gillar det men jag skiter i om du gillar vad jag säger eller inte. ”

    Man kan skita i vad folk tycker om vad man säger men det är svårare att skita i konsekvenser av vad folk tycker om en. Om ens existens orsakar tillräckligt mycket skador och vånda i världen kommer världen att sudda ut en.

  23. ”Jag håller inte med om ditt tyckande att han hatar kvinnor. ”

    Och jag håller inte med om ditt tyckande att Venezuela inte är ett trevligt land.

    ”Jag anser det också löjligt bortom all förståelse hur du beskriver hans kommentarer till en mäktig parlamentsledmot”

    Jag bryr mig inte om hon så vore den rikaste kvinnan i världen. Han är ond, hon är oskyldig, han måste göras illa tills han slutar.

    ”Den som är sexistisk enligt mig är du som spelar på hennes kön”

    Han hatar henne för att hon är kvinna, vilket gör hennes kön relevant. Sedan är hon dessutom oskyldig och förtjänar inte att förföljas av Sargon och andra insekter.

    ”beter dig som om hon vore vilken flickunge som helst”

    Nej, jag beter mig som att hon är oskyldig och inte ska attackeras på det sätt Sargon gör. Hon kunde vara en man eller fattigare/rikare.

    ”Du är den stora starka beskyddaren”

    Nej, jag är en människa som hatar anti-människor. Jag har inga krav på Sargon som jag inte har på mig själv. Dessutom är jag en god, intelligent och rättvis människa så jag är i minoritet på nätet.

    ”Det polisen gör kommer direkt från Parlamentsledamoter som den där ”stackars kvinnan”.”

    Brittiska polisen avrättar och torterar inte svarta, och om de gjorde det skulle hon vara mycket kritisk till detta då hon är vänster och därför inte tycker om rasistiskt våld.

    ”Puerto Rico har dock säkert en med tanke på att även där har man haft vänsterstyre i flera år och med förutsägbart resultat”

    Ha, deras skuld är inget emot USAs som är mycket mer höger än Sverige. Eller Japans. Skulder är fullständigt oviktiga och används bara som ursäkter för neoliberaler som vill slakta välfärd och sociala skyddsnät. Trump själv vill blåsa upp underskottet och statsskulden för att ge pengar åt de rika (alltså rika som hon kvinnan som du och Sargon hatar) men det säger du inget om eftersom högern alltid har och alltid kommer strunta i underskott och statsskulder.

    ”Du har väl som Gustav Fridolin på Partiledarfiaskot också inbillat dig att när Robin Hood tar från de rika och ger åt de fattiga är det ett argument mot högern TROTS att Robin Hood per definition plundrar Stefan Löfvens skattekammare på de pengar hans fogdar har drivit in?”

    Skillnad från filmen: Löfven tar inte pengar i huvudsak från de redan fattiga och vill inte heller behålla pengarna själva (eller spendera de på krig/gratispengar åt Skanska och Almega).

    ”För att ditt ”folk” inte styr Storbritannien, det är Caracas de styr”

    Och hade ditt folk styrt Venezeula, vilket CIA försökte ordna, så hade det blivit Pinochet för hela slanten och det var knäböjandet inför Pinochets Chile som visade liberala vita mäns och moderna liberala partiers sanna ansikte. Så jag kan åka till Venezuela idag om du åker till Pinochets Chile.

  24. @Axel Edgren:

    Varför åka så långt när jag kan åka till Storbritannien för att uppleva u-landstillstånd

    Corbin har inte makten än!

    (Definiera gärna u-landstillstånd, samt varför du inte kan hitta motsvarande i Sverige)

  25. Sargon Of Arkadd började i sin session rätt aggressivt, inte att han började debatten. Förövrigt en extremt löjlig debatt på sandlådenivå. Vad var det om skulle diskuteras igen?

  26. @Axel Edgren:

    ”Egenföretagare, hört talas om det någon gång?”

    Då kan man lika gärna spela på travet.

    Intressant. Det är kanske så det fungerar i ett överbeskattat land som Sverige där det är fult att tjäna pengar och inte leva på statens allmosor. Möjligen. I det flesta länder ses det som trygghet och självbestämmande.

    I Asien är det grundkonceptet, Plan A, om man inte har ”turen” att vara bonde (vilket oftast är ett familjeföretag det med).

    Den största delen av världsekonomi har börjat som familjeföretag:
    (https://www.cnbc.com/2014/11/12/why-family-firms-matter-to-emerging-economies.html)

    Family-run firms contribute up to 90 percent of the world’s economy […] In large parts of South East Asia, business and family are largely inseparable and in India, for example, the family business is a source of the social identity of the individuals belonging to the family.

    I Kina är det den uppväxande generationen som är den första som har möjlighet att inte arbeta i familjeföretaget:
    (https://www.cnbc.com/id/100929966)

    China has more than 10 million private companies that account for about 60 percent of gross domestic product.

    Att vara ”anställd” är något relativt nytt.

  27. @Axel Edgren:

    Genom att reducera sig själv till en automatisk anti-vänster algoritm har Shapiro alltså eliminerat sin egen judiskhet och förrått den judiska identitet han tidigare lyft fram när det passat.

    Berätta gärna hur en godkänd judisk identitet skall se ut.

    I Israel – Mellanösterns enda demokrati, som bekant – finns ett folkvalt parlament. Där finns en vänster som är lika ”progressiv” som någonsin vänster- och ”gröna” partier i Väst, och en Torah-baserad höger som vill annektera hela västbanken.

    Åter: vilka personer på detta spektrum har ”judisk identitet”?

  28. ”Berätta gärna hur en godkänd judisk identitet skall se ut.”

    Vara emot demonisering av etniska minoriteter, folkmord, religiöst förtryck, populism bland de minst utbildade folklagren och sammanblandning av begreppen ”kultur” och ”folk” är nog en början om man vill undvika hyckleri. Men Ben Shapiro tycks hata socialdemokrater mer än nazister, vilket är hans personliga val.

  29. @Axel Edgren:

    ”Och jag håller inte med om ditt tyckande att Venezuela inte är ett trevligt land.”

    Jag sade inte att Venezuela inte är ett trevligt land heller. Tvärtom så rekommenderade jag dig att åka dit.

    ”Jag bryr mig inte om hon så vore den rikaste kvinnan i världen. Han är…”

    Det spelar ingen roll vad du tycker hon ”är” men det är bra att veta att du inte bryr dig om individuell makt och rikedom.

    ”hon är oskyldig”

    Oskyldig till vad då? Hon är inte anklagad för något brott.

    ”han måste göras illa tills han slutar.”

    Men har du svårt att fatta? Vi kommer att göra illa DIG om du försöker göra illa andra. Den som gör folk illa kommer att göras illa. Det är så det sociala kontraktet ser ut och det finns inga undantag för självutnämnda småpåvar.

    ”Han hatar henne för att hon är kvinna, vilket gör hennes kön relevant.”

    Han bryr sig inte om att hon är kvinna, DU är den som bryr sig om vad hon har mellan benen. Han bryr sig inte och inte jag heller, han besvarade henne för att hon är PM och lastiftare, om hon föredrar heltidsjobb som kvinna där man slipper kritik genom att vifta på ögonfransarna så kan hon sluta vara PM.

    ”Sedan är hon dessutom oskyldig”

    För brottet som ingen anklagat henne för? Hur blir man oskyldig utan att först påstås vara skyldig?

    ”och förtjänar inte att förföljas av Sargon och andra insekter.”

    Och ingen har förföljt henne heller. Det är riktiga världen som åsyftas med förföljelser, elaka tweets räknas inte som att förföljas. Inte mer än det är förföljelser att här trycka på ”svara” knappen och skriva något kritiskt.

    ”Nej, jag beter mig som att hon är oskyldig”

    För vilket brott då?

    ”och inte ska attackeras på det sätt Sargon gör. Hon kunde vara en man eller fattigare/rikare.”

    Hon blir inte attackerad, hon blir kritiserad, hon är PM, lagstiftare och makthavare, att förespråka en PM skall slippa kritik för att hon är kvinna är ren sexism. Det ingår i jobbet att få och bemöta kritik.

    ”Nej, jag är en människa som hatar anti-människor.”

    Du vill ha makten att UTNÄMNA vem som är anti-människa. Du är en människa som suktar efter totalitära befogenheter baserade på personliga nycker.

    ”Jag har inga krav på Sargon som jag inte har på mig själv.”

    Vilket fungerar så här:
    Västlevande kritiker: I vårt samhälle får vi kritisera våra makthavare.
    Islamister: Så är det hos oss också, i vårat samhälle får vi kritisera ERA makthavare

    ”Dessutom är jag en god, intelligent och rättvis människa så jag är i minoritet på nätet.”

    Du glömde att tillägga att du tror också du är mer ödmjuk än andra människor förstår.

    ”Brittiska polisen avrättar och torterar inte svarta, och om de gjorde det skulle hon vara mycket kritisk till detta då hon är vänster och därför inte tycker om rasistiskt våld.”

    Jovisst, precis som Miljöpartiet är mycket kritiskt mot regeringen.

    ”Ha, deras skuld är inget emot USAs som är mycket mer höger än Sverige.”

    Per Capita? USA har 300 miljoner invånare. Hur många har Puerto Rico? För övrigt hur mycket pengar lägger PR på att ha ett försvar?

    ”Eller Japans.”

    Som har 127 miljoner invånare? Och lägger betydligt mer på sitt försvar än PR. Är nog risk att de också är några fler än PR har och därmed en helt annan capita-situation.

    ”Skulder är fullständigt oviktiga”

    Axel Edgren 2017

    ”Trump själv vill blåsa upp underskottet och statsskulden för att ge pengar åt de rika (alltså rika som hon kvinnan som du och Sargon hatar)”

    Du menar ge pengar åt företagare (särskilt småföretagare) så att företagen går, bättre, blir större och anställer fler personer?

    ”Skillnad från filmen: Löfven tar inte pengar i huvudsak från de redan fattiga och vill inte heller behålla pengarna själva (eller spendera de på krig/gratispengar åt Skanska och Almega).”

    Vad du missar från filmen: Det var inte redan fattiga som Prins Johns fogdar tog pengarna från. De BLEV fattiga efter att han tagit deras pengar som skatter. Efter att de fått tillbaka pengarna var de inte fattiga längre utan beskrevs som helt problemfria efter ”skatteåterbäringen”

    ”Och hade ditt folk styrt Venezeula”

    Det finns inget ”folk” av den sorten, det är du som påstår dig vara en del av ett folk. inte jag. Hade personer med mina åsikter haft makten där så hade deras medelinkomst varit mer än 10.000 dollar högre per capita. Garanterat!

    ”så hade det blivit Pinochet för hela slanten”

    Nej, jag är inte neokonservativ. men som jämförelse möjligen en kortare period under de extrema förutsättningar som då gällde*** sedan hade Pinochet blivit avsatt (de blir det allihop) och så hade landet haft minst 10.000 dollar högre inkomst per capita och folk där hade inte behövt äta hundar eller ha elektricitet bara vissa dagar.

    *** Dvs under det kalla kriget när alternativet var Sovjetstater´eller kärnvapenkrig.

    ”och det var knäböjandet inför Pinochets Chile som visade liberala vita mäns och moderna liberala partiers sanna ansikte.”

    Nej, inte mer än det var knäböjandet inför Shahen av Iran som visade den saken. Det som visade liberala vita mäns och moderna liberalers sanna ansikt var SKILLNADEN i utveckling mellan å ena sidan förtrycket under Shahen – och å andra sidan utvecklingen i Iran efter revolutionen.

    ”Så jag kan åka till Venezuela idag om du åker till Pinochets Chile.”

    Javisst, bortsett från att kalla kriget är slut, Pinochet redan förlorat makten medan Venezuela är en värre diktatur än någonsin.

  30. @Erik:
    Kan du inte hyffsa dig över demagogerna i ditt läger?

    Du vet att marxism är modernistisk och står i direkt kontrast till postmodernism. Varför håller du på med de där dumheterna att kalla postmodern vänster för marxistisk?

    Du vet att högern vann valet i Venezuela 2015 och att de inte är marxister.
    Så varför hävda att den ekonomiska krisen i Venezuela skulle bero på marxism?
    Du vet också att krisen beror på oljepriset i kombination med att Venezuela byggde sin ekonomi på en ickemarxistisk slöseripolitik med oljepengar.

  31. För att återgå till innehållet i inlägget och ämnet ”hycklande champange-feminist-vänster” så har vi här ett par intressanta genomgångar av Valrossen PZ Myers.

    Feministen PZ Myers retade upp Michael Nugent (15.00)
    Feministen PZ Myers doxxade kvinnliga debattören ”Skeptical” (22.00)

    PZ Myers är den sista person att ge andra råd om hur de skall bete sig. Vi pratar om mannen som filmades genomföra ett halvuselt korttrick inför en kvinnlig åskådare och påstå att resultatet betydde hon skulle ha sex med honom.

  32. ”Det är riktiga världen som åsyftas med förföljelser, elaka tweets räknas inte som att förföljas.”

    Jo. Om de inte gjorde skada i verkliga livet skulle inte Sargon skriva dem. Och den som är elak mot andra utan anledning är ond och ska göras exempel av.

    ”han besvarade henne för att hon är PM och lastiftare”

    Nej, det hade inget med politik med göra, utan var bara kvinnohat.

    ”Islamister: Så är det hos oss också, i vårat samhälle får vi kritisera ERA makthavare”

    Islamister är en icke-faktor i våra liv och är irrelevanta.

    ”För övrigt hur mycket pengar lägger PR på att ha ett försvar?”

    PR är en koloni med en stor skuld till USA som funnits mycket länge.

    ”Du menar ge pengar åt företagare (särskilt småföretagare)”

    Nej, inte småföretagare. Det är inte möjligt för republikaner att hjälpa personer som förtjänar det. Hela underskottet kommer ges åt extremt rika och företag med minst koppling till USA.

    ”att företagen går, bättre, blir större och anställer fler personer?”

    Dow Jones har aldrig gått bättre och amerikanska arbetare har fått mindre och mindre av värdet de producerar. Deras löner har gått i stå. Det betyder att företagen och deras aktieägare inte förtjänar mer vinster.

    ”De BLEV fattiga efter att han tagit deras pengar som skatter.”

    Därför att de inte fick något tillbaka, ja.

    ”Det som visade liberala vita mäns och moderna liberalers sanna ansikt var SKILLNADEN i utveckling mellan å ena sidan förtrycket under Shahen – och å andra sidan utvecklingen i Iran efter revolutionen.”

    Nej, det som visade era principer och prioriteringar var störtandet av Mossadegh 1953 samt Iran-Contra-affären och Reagans medvetna sabotage av fritagandet av gisslan.

  33. Den absolut mest komiska biten i hela videon var ju:

    https://youtu.be/mTFL0wKmsC0?t=4366

    Q: How do you guys both of you guys deal with cognitive dissonance in your own way?
    SA: I don’t have any cognitive dissonance because my beliefs are consistent.
    Q: mkay.
    SA: What about you Thomas?
    T: … (about-to-get-hit-by-onrushing-car-face and decides to answer about Sargon rather than himself) You don’t have any cognitive dissonance because your medium is to take the stupidest people you can find, stop their videos when it’s convenient to you and yell about them, so that’s easy.
    SA: I also tweeted I wouldn’t rape Jess Phillips, you might want to bring that up.
    T: Yeah, yeah. So it’s very easy to not have cognitive dissonance when you’re not challenged.
    SA: So why didn’t you challenge me?
    T: No, actually, I do congratulate you for at least doing this debate…

    Minerna i sekvensen är obetalbara. Och ironinivån skapar sin egen event horizon.

    Men jag antar att vi ändå fick svaret även på hur Thomas hanterar kognitiv dissonans, genom hans demonstration av hur man snabbt skiftar genom helt inkompatibla verkligheter.

  34. @MJx:

    ”Du vet att marxism är modernistisk och står i direkt kontrast till postmodernism.”

    Nej, marxism var säkert tänkt att vara modernistisk men du vet mycket väl att så fort de traditionella marxisternas ideer visade sig fungera mindre bra i praktiken så blev hela marxiströrelsen öppen för nya ”sexigare, coolare” ideer som var populära bland ungdomar på universiteten hos vilka den träiga modernismen helt enkelt inte trendade.

    Du vet mycket väl att ingen av senare tids berömda marxister är modernister, deras intresse var samhällelig förändring, om modernismen stod i vägen för det – to hell with modernism, precis som de på senare tid allt mer öppet förespråkar – to hell with science, eller som på MythCon – freedom lets white men control everything – to hell with freedom!

    Dessa personer styr dagens marxism, dagens marxism är inte modernistisk. Det är därför jag skiljer på traditionell vänster (vad du menar är marxism) och dagens regressiva vänster (det riktiga resultatet av marxism på universiteten)

    ”Varför håller du på med de där dumheterna att kalla postmodern vänster för marxistisk?”

    För att jag skiljer på vad något var tänkt att vara – och de resultat som det ledde till.

    ”Du vet att högern vann valet i Venezuela 2015 och att de inte är marxister.”

    Du vet mycket väl att högern inte vann ett dugg 2015 eftersom det bara var ett parlamentsval och parlementet saknar makt i Venezuela. Vänstern behöll makten i Venezuela TROTS valet 2015 genom att systematiskt kontrollera följande institutioner:

    Presidentposten, Maduro (som handplockades som Hugo Chavez efterträdare)
    Militärmakten
    Högsta domstolen (TSJ)
    Nationella Valmyndigheten (CNE)

    När högern riskerade få supermajoritet efter valet så agerade vänsterns byråkrater direkt. Först så gick högsta domstolen TSJ in och plockade bort tre ledamöter på anklagelser om ”oklarheter” Sedan gick valmyndigheten CNE in och gav valets förlorare Maduro ständigt ökande makt och befogenheter.

    Slutligen beslöt sig valets förlorare Maduro att 2017 hålla ett ”konstitutionsval” eller vad man nu skall kalla det. I korthet så ger han sig själv praktiskt taget obegränsad makt att ignorera resultaten i parlamentsval.

    Så sluta fåna dig och babbla om hur högern vann valet och nu styr Venezuela. Det funkar bara på dem som inte vet ett dugg om hur makten ser ut i en sydamerikansk bananrepublik.

  35. ”freedom lets white men control everything”

    Ja, till exempel så existerar handeldvapen i USA enbart för att vita män ville ha ett sätt att starta ett inbördeskrig ifall beslut som de verkligen inte tyckte om gjordes. Och frihet på nätet innebär att vita män kan våldtäktshota och förtala alla som säger saker de inte tycker om (t ex Hanna Wigh) utan konsekvenser. Om alla har oändligt med frihet resulterar det enbart i barbarism vilket leder till mycket friheter för en, inga friheter för alla andra.

    Libertarianer är så dumma i huvudet att de tror att total frihet de jure är det enda som människor ska värdera, medan frihet de facto inte ska tas i beräkning.

    ”Vänstern behöll makten i Venezuela TROTS valet 2015 genom att systematiskt kontrollera följande institutioner:”

    Precis! Det Erik beskriver är hur demokrati och frihet ”de jure” kan vara värdelöst då det är ”de facto”-omständigheter som styr i verkligheten.

    ”När högern riskerade få supermajoritet efter valet så agerade vänsterns byråkrater direkt. Först så gick högsta domstolen TSJ in och plockade bort tre ledamöter på anklagelser om ”oklarheter” Sedan gick valmyndigheten CNE in och gav valets förlorare Maduro ständigt ökande makt och befogenheter.”

    Det är så här den vita högern i USA arbetar, med gerrymandering, desperat arbete med att fängsla så många svarta som möjligt för att eliminera deras väljare, ett valsystem som belönar människor som hatar andra människor och inte vill bo nära andra, krigföring mot röstregistrerande och röstlokaltillgänglighet, svårigheter att skapa röst-ID (utan anledning, eftersom voter fraud inte existerar) och så klart röstsystem och IT-system som enkelt kan hackas från utlandet.

    Anledningen till att Erik inte klagar på detta är för att han är en simpel rasist och dessutom inte bryr sig om demokrati eller frihet om de är i vägen för hans ideologi.

  36. @Axel Edgren:

    Dow Jones har aldrig gått bättre och amerikanska arbetare har fått mindre och mindre av värdet de producerar. Deras löner har gått i stå. Det betyder att företagen och deras aktieägare inte förtjänar mer vinster.

    Ja, sedan 1975 har löner stått stilla och produktivitet ökat i samma takt som det gjorde sedan 1945. (2% per år, vill jag minnas.)

    Det finns en förklaringsmodell som säger att det visar att kapitalet – i och med globalisering – nu kan göra som det vill. Det är inte omöjligt att det stämmer.

    Men det finns en annan tänkbar förklaring: Kvinnor har kommit ut på arbetsmarknaden (och inte bara i Väst). Det betyder att arbetsgivare har dubbelt så många arbetstagare att välja mellan. För att inte hamna i felslutet ”Lump of Labour” bör tilläggas att kvinnor som grupp har betydligt högre ”agreeableness” än män: det innebär att de är mer medgörliga, undviker konflikt, nöjer sig med mindre, och inte är lika bra på löneförhandlingar.
    Därmed har vi en grupp som hellre vill jobba nära hemmet, deltid, och andra variabler, än ha hög lön. Detta räcker för de flesta jobb.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Lump_of_labour
    https://en.wikipedia.org/wiki/Agreeableness

  37. Förklaringen är att vita män förrådde fackföreningarna och förrådde vänstern till förmån för jingoism, rasism, homofobi, kristen fascism, misogyni och annat som republikanerna lockade med. Det har lett till ännu mer bitterhet och rädsla hos de lågintelligenta vita männen (detta har inget med utbildning, utan enbart med kultur och intelligens, att göra) vilket i sin tur har lett till en vidare radikalisering av det republikanska partiet.

    Att Trump får McCain, Romney och Bush att likna Bernie Sanders när det kommer till ekonomisk omfördelning, social trygghet, arbetarpolitik, säkerhet på arbetsplats eller värdiga löner skiter de bittra vita högermännen i. De vill inte ha bättre liv, de vill inte ha en bättre framtid, de vill inte ha ett bättre samhälle. De röstade för att skada alla amerikaner som begått brottet att inte vara som dem. De pratar om ”America first” och ”Bringing jobs back” men allt det är bara fikonlöv. Trump är sadism, hämnd, och sabotage.

    Detta är politiskt inkorrekt att påpeka – alla pundits vill prata om ”economic anxiety” eller förlusten av kulturell dominans. Men det var aldrig ekonomisk politik eller ekonomiska utsikter det handlade om. Det handlar om att man vill hämnas på hela världen för att det finns fler icke-vita amerikaner, fler kvinnor i flera sektorer och att en svart man (som personifierar amerikanska, kristna värderingar tio gånger bättre än den genomsnittliga sydstataren) var president i åtta år. Det är därför Trump blev kandidat – han var den enda som sade att den ”den där Obamer” var en muslim från Afrika.

    ”Men det finns en annan tänkbar förklaring: Kvinnor har kommit ut på arbetsmarknaden (och inte bara i Väst). Det betyder att arbetsgivare har dubbelt så många arbetstagare att välja mellan. ”

    Det har inte påverkat traditionellt manliga jobb. Det som påverkat traditionellt manliga jobb är 80 % ny teknologi (om tio män på en vecka kan producera en miljon i värde på en veckas arbete 1985 men två män kan göra detsamma på fyra dagar 2015, vad händer med efterfrågan på arbete och därmed arbetets pris?) och 20 % konkurrens från länder som Kina (vilket kommer sig av att vi vill ha billiga produkter. Om arbetarklassen i väst var beredda att betala mer för nästan allt som inte är livsmedel skulle arbetena varit kvar).

  38. @Erik: Den verkar riktigt intressant.

    (Enligt google scholar har Myers inte publicerat så mycket på 20 år. Några hundra citeringar på varje artikel fram till dess, under 100 sedan 1997.)

  39. @Axel Edgren:

    Trump är sadism, hämnd, och sabotage.

    Som mer än halva befolkningen vill ha?

    ”Det är därför Trump blev kandidat – han var den enda som sade att den ”den där Obamer” var en muslim från Afrika.”

    Vad har vänstern att erbjuda? Vad är svaret till Blyth i slutet på den här historien?

  40. ”Som mer än halva befolkningen vill ha?”

    Ungefär en fjärdedel.

    ”Vad har vänstern att erbjuda?”

    Allt som Trumps väljare säger att de vill ha, med undantag för: ett sadistiskt och dyrt förbud mot transsexuella som är beredda att kämpa för sitt land, en värdelös mur, en ökning av antalet amerikaner utan sjukförsäkring, deportationer av personer som togs till USA som barn och tvingats uppbåda fläckfritt beteende för att kunna vara DREAMers och subventioner av fossilbränslen.

    Trumps väljare har inga fikonlöv. Det har inte SDs väljare heller.

    ”Vad är svaret till Blyth i slutet på den här historien?”

    ’Om du hellre röstar på en randian som sitter på en guldtoalett därför att du gillar att han skriker på svarta män som går ner på knä när den Speciella Sången spelas är du inte ute efter arbetarpolitik och en bättre framtid, utan vit supremacism’.

  41. @Kristian:

    Ja det är svårt väl för svårt för honom att hinna publicera något när han lägger så mycket tid på sitta och häcka på FreeThoughtBlogs och anklaga andra personer för sexualbrott.

  42. @Kristian:

    ”Vad har vänstern att erbjuda? Vad är svaret till Blyth i slutet på den här historien?”

    Enkelt, vänsterns narrativ är att vita män är onda rasister och sexister och måste bort, vilket de mycket väl känner till på hans arbetsplats det är bara det att hans sort kallar det ”diversity” för de är lika oärliga som de är fega.

    Den som vill se Hillary Clintons narrativ behöver bara smygfilma vilket klassrum som helst.

  43. ”Enkelt, vänsterns narrativ är att vita män är onda rasister och sexister och måste bort,”

    Högerns narrativ är att de vita män som är onda rasister och sexister inte ska drabbas negativt av sina ord och handlingar, för det är orättvist eftersom de i Saudiarabien får ”hålla på”.

    ”vilket de mycket väl känner till på hans arbetsplats det är bara det att hans sort kallar det ”diversity” för de är lika oärliga som de är fega.”

    Precis, när mediokra vita män inte längre flyttas framåt därför att de vet hur man socialiserar så är det diskriminering, precis som det är ”folkmord” när vita män inte längre får yngla av sig per automatik utan att behöva åstadkomma något först. Den som är van vid att komma undan med mediokert arbete tror det är ”hat” när en bättre mer lämpad kvinna inkvoteras.

  44. ”Känns datat lite bättre från Huffpo?”

    Ja definitivt. Men Zero Hedge är inte en blogg för folk som vill motarbeta trickle-down, bankdominans och lönestagnation, utan en blogg för vita män som längtar efter sexrobotar så de kan sluta bry sig om alla elaka ytliga ”females”.

  45. ”vänsterns narrativ är att vita män är onda rasister och sexister och måste bort”

    Detta baserar Erik på det faktum att folk inte vill förlåta Churchill för förintelsen som drabbade miljontals bengaler eller för att en andel, nästan en majoritet, vita män inte bara är vita mäns värsta fiende (det är vita män som röstar fram socialdarwinism, lönestagnation, trickle-down och andra fenomen som skadat vita män de senare årtiondena) utan dessutom skadar klimatet, icke-vita, kvinnor och icke-heterosexuella.

    Som vit man så är det vita män jag har mest att vara rädda för både ute på gatan och inom politiken. Det är ingen kvinna som röstar för sämre sjukvård, utförsäkring, miljarder i donationer till Aleris, mindre klimatbudget eller slopade avdrag för a-kasseavgift.

    Erik pratar om ”vad folk VIIIIILL” jag bryr mig om ”vad folk GÖÖÖÖÖÖÖRRRRR” och utav de grupper som röstar och agerar för att skada vita män så är det vita män som är värst, statistiskt sett. Tänk om det bara varit kvinnor som röstat de senaste 20 åren. Då hade inte den här bloggen behövt existera för det hade varit färre socialt och ekonomiskt utslagna vita män och därmed inga kvinnohatare som Paul Elam eller Vox Day att försvara hela tiden.

  46. @Axel Edgren:

    Ungefär en fjärdedel.

    Om du inte röstar kan du inte klaga.

    bla bla randian bla bla svarta män bla bla arbetarpolitik och en bättre framtid bla bla

    Det var väl det Clinton sade hela tiden? Folk på den sidan ”visste” att han var rasist och rik. Ändå vann Trump. TAck vare kvinnor och hispanics.

  47. @Axel Edgren:

    Tänk om det bara varit kvinnor som röstat de senaste 20 åren.

    Då hade Sverige upphört att existera. V och MP bildar regering, F! i riksdagen, inget försvar, inga poliser. Grannländerna hade talat om den där muren som behöver byggas mot Sverige.
    Men jävlar vad bra vi vore på genus!

  48. @Axel Edgren:

    Alltså du är nu så full av dumheter på detaljnivå man kan tro du helt glömt att det finns en helhet som totalt förintar dina rasistiska sexistiska misandriska och överlag snackesaliga nidbilder. Varsågod! En påminnelse om den globala kurvan fattigdom-ekonomiskt system ser ut.

    Kurva

  49. @Olof: Intressant tanke.

    Tror personligen inte på guldmyntfot – pengar är inte vare sig en råvara, fastighet, eller aktie.

    Jag tror vi får vara oense om huruvida guldmyntfot är något positivt, kommer lätt bort från ämnet.

    (Euron har alla guldmyntfotens nackdelar.)

  50. @Axel Edgren:

    ”Som vit man så är det vita män jag har mest att vara rädda för både ute på gatan och inom politiken. Det är ingen kvinna som röstar för sämre sjukvård, utförsäkring, miljarder i donationer till Aleris, mindre klimatbudget eller slopade avdrag för a-kasseavgift.”

    Du ljuger ju så du tror dig själv. din sort har bokstavligen blivit så sexistiska ni måste ljuga för er själva för att skydda er pseudoreligions trossatser. Hade bara kvinnor röstat de senaste 20 åren (dvs sedan 1997) utan män som balanserar upp kvinnors högre tendens att fördela ekonomin så hade Sverige sett ut så här:

    Vi hade haft precis sammma sorts ekonomisk utveckling som Grekland haft. Säg mig hur tror du sjukvården ser ut i dagens Grekland? Hur tror du Greklands ”klimatbudget” ser ut? Hur tror du A-kassan i Grekland ser ut?

    Vad är det för totalt odugliga skåp till lärare din skolgång bestod av. Det är ju inte bara att du tror på totala galenskaper, du har gått i skolan och haft lärare som inte ens förmått dig att lära dig grunderna i hur samhället fungerar, Du är ett levande gående talande exempel på den förvirring som Professor Ingen Enkvist beskriver i denna artikel: (Beklagar betalvägg, kan inte göra något åt den)
    https://www.svd.se/moralisk-forvirring-pa-universiteten

  51. @Erik: HAr sett mer.
    Han är en ganska konsekvent SJW: anser sig orättvist förföljd, ger vaga antydningar om omoral och begär exakta exempel tillbaka, ser inte skillnad på skämt och allvar, anser sig kunna göra vad som helst mot vem som helst utan att ta ansvar för någonting.

  52. @Erik:

    Så med marxism menar du en ideologi som inte är ett dugg marxistisk?
    Är det inte smartare att använda begreppet marxism om just marx ideer?

    Vad snackar du för goja om Venezuela?
    Parlamentet i Venezuela är den största makten och har samma ungefär samma makt som i Sverige.
    Presidenten har mindre makt än vår statsminister.
    Sen var det inget trots något val. Presidenten väljs i val och valmyndigheten och högsta domstolen är egna maktgrenar som utses av parlamentet. Högsta domstolen satte tillfälligt parlamentet ur spel men underkände sedan Maduros begäran.
    Valmyndigheten sysslar (föga förvånande) med val och inget annat. Maduros folkomröstning om att tillsätta en kommitté för att se över konstitutionen har inte det minsta lilla med styret att göra. Det är parlamentet som styr över om grundlagen ska ändras.

    Vilket skitsnack. Du vet bättre.

  53. I USA är det vita män som är skyldiga till en president som har beslutat att orsaka dyrare sjukförsäkringsbetalningar som i huvudsak drabbar äldre (hans väljare) bara för att vara en sadistisk och spefull jävel. Det är något som drabbar miljontals.

  54. @Axel Edgren:

    ”I USA är det vita män som är skyldiga till en president”

    Som var det enda av två alternativ där det andra var frun till en tidigare president och tänkta konkurrenten till Trump var sonen och brodern till två tidigare presidenter. USA är en republik, hur kommer det sig bägge de största partierna envisas med att försöka införa familjedynastier?

  55. @MJx:

    ”Så med marxism menar du en ideologi som inte är ett dugg marxistisk?”

    Med marxism menar jag den ideologi som ledande marxister förespråkat utifrån tolkning av Marx texter, vilket i sin tur är grunden för dagens marxistiska rörelse. Att det sedan idag inte är vad du personligen tycker marxism borde vara verkar bero på att du är kvar i en inaktuell tolkning av Marx texter medan marxismen som rörelse och ideologi för länge sedan upphört att vara representativa för dig och vad du vill tro på.

    Ironiskt nog var det samma sorts skillnad mellan marxismen (som ide) och socialism/kommunism (som politik baserat på den iden) som var orsaken tilll att marxiströrelsen började använda en annan tolkning av Marx. Vi har alltså å ena sidan vad marxism brukade vara och å andra sidan vad marxism är idag. Vi har å ena sidan hur marxism teoretiserat att världen kommer att se ut och å andra sidan hur de ideerna i form av socialism och kommunism faktiskt sett ut där marxister tagit makten.

    ”Är det inte smartare att använda begreppet marxism om just marx ideer?”

    Marx ideer utifrån VEMS tolkning då? Ledande och framträdande marxisters aktuella sätt att tolka de ideerna (som lärs ut i studiematerial på universiteten) eller din personliga tolkning som antagligen kommer från att ha läst samma böcker som dem, men utan deras maktposition.

    ”Vad snackar du för goja om Venezuela?”

    Jag behöver inte snacka om Venezuela alls. Vänstern själva i form av The Young Turks sköter snacket åt mig. Så här formuleras det hela av Ana Kasparian, professor i Journalistik.

    ”He (Maduro) have essentially decided to overthrow the legislative body and put in charge a Pro-Maduro assembly, again known as…. (constituent assembly)”

    Varefter vänsterns beskrivning kommenteras av Sargon of Akkad som i detta får betraktas som reprsentant för den liberala sidan och liberal demokrati.

    ”Parlamentet i Venezuela är den största makten och har samma ungefär samma makt som i Sverige.”

    Det är ju enbart din egen bild. Den stämmer inte med vad som rapporteras från olika källor. Så här beskrivs valet 2017 av dig

    ”Presidenten har mindre makt än vår statsminister.”

    Men så här beskrivs det av CBS News/Associated press

    ”All 5500 candidates for the 545 seats in the constituent assembly are his supporters”

    ”Maduros folkomröstning om att tillsätta en kommitté för att se över konstitutionen har inte det minsta lilla med styret att göra. Det är parlamentet som styr över om grundlagen ska ändras.”

    Inte ens vänsterns egna källor håller med dig om det där. Åter CBS Nes/Associated Press

    ”The special assembly being selected Sunday will have powers to rewrite the country’s 1999 constitution but will also have powers above and beyond other state institutions, including the opposition-controlled congress.

  56. @Erik: ”Som var det enda av två alternativ där det andra var frun till en tidigare president”

    Inte ett argument.

    ”Varefter vänsterns beskrivning kommenteras av Sargon of Akkad som i detta får betraktas som reprsentant för den liberala sidan och liberal demokrati.”

    Representant för doxxande och hånande av kvinnor som utsatts för sexbrott, därför att de inte vill ge honom lägre skatt.

    Om någon tror att en värld där Sargon styr är bättre än Caracas så ska denna någon undvikas på alla sätt det går.

  57. @Axel Edgren:

    ”Representant för doxxande och hånande av kvinnor som utsatts för sexbrott, därför att de inte vill ge honom lägre skatt.”

    Jaså du kör med ”Kvinnor” fultricket igen? Lär ni er aldrig av era egna misstag? Megyn Kelly försökte det där mot Donald Trump låt mig påminna om hur det gick!

    Vad gäller Sargons hån av kvinnor: Only Jess Phillips (och liknande idioter) inte kvinnor i allmänhet. Tackar som frågar! Kommer ni att komma på något nytt eller är planen att stå och fortsätta sparka på den döda hästen?

    ”därför att de inte vill ge honom lägre skatt.”

    Du menar hans politiska värderingar. Dem testade han nyligen och här kan vi se resultatet. Enjoy!

    Resultatet förvånade inte mig det minsta.

  58. @Erik:

    Hittepåtolkningar av texter är antimarxistiskt.
    Vilka är de här personerna som kallar sig marxister och som är postmodernister?
    Vad gör dem till ledande marxister?

    Vänstern? TYT kallar sig väl liberaler?
    Sargon of Akkad kallar sig ju vänster.

    Varför lyssnar du på propaganda istället för att bara läsa Venezuelas grundlag? Den finns lätt tillgänglig på internet på engelska. Det är ju inte så att du tillhör den korkade boskapen, utan du väljer aktivt propaganda före riktiga källor, varför?

  59. @MJx: ”Vänstern? TYT kallar sig väl liberaler?”

    TYT har tagit emot miljoner dollar från en högerdonator och är inget annat än sabotörer och agitatorer som inte bryr sig om att vinna val.

  60. @MJx:

    ”Hittepåtolkningar av texter är antimarxistiskt.”

    Och vem skall bestämma vilken tolkning som är den rätta? Hur vet du att den tolkning du utgår från är mer riktig?

    ”Vilka är de här personerna som kallar sig marxister och som är postmodernister?
    Vad gör dem till ledande marxister?”

    De här personerna som kallar sig marxister är akademiker och författare med en bakgrund i Frankfurtskolan som grundades 1923 av en neo-marxist (Pollock) och en marxistisk student (Weil) till en marxistisk filosof (Korsch) och vars rektor var marxistisk historiker (Grunberg) och vars ursprungliga namn var ”institute for marxist resarch” vilket sedan skippades eftersom det inte ansågs vara till egen fördel att annonsera skolans syfte i namnet. Nya namnet blev ”institute for social research” Grunbergs efterträdare var Max Horkheimer (marxist), som samarbetade med en annan välkänd profil Theodor Adorno (marxist), efter honom kommer Herbert Marcuse (marxist) och det är från honom och hans anhängare/studenter stora delar av dagens vänster får sina sanningar.

    Vad gör dessa till ledande marxister? Precis samma saker som gör någon ledande i vilken annan politisk organiserad verksamhet som helst. De antingen röstas eller utnämns till höga positioner och har tillräckligt med anhängare och supporters för att stanna kvar där. När det gäller akademiska institutioner så är deras anhängare också deras studenter vilket är anledningen ”Tenure” som sätt att öka akademisk frihet blivit ett gigantiskt misslyckande. Det är ju bara för professorerna att handplocka de mest lojala studenterna för akademisk karriär och stoppa dem som representerar andra åsikter.

    ”Vänstern? TYT kallar sig väl liberaler?”

    Ja vänstern kallar sig liberals i USA (tidigare kallade de sig progressives), de gör det inte i Europa där kallar de sig vänster. Som Professor Jonathan Haidt påpekar i sin bok innebär det att liberaler betyder en sak här medan liberals betyder något helt annat i USA. Det vi kallar liberaler splittrades i USA till en högerfalang (liberatarians) och en vänsterfalang (progressives)

    ”Sargon of Akkad kallar sig ju vänster.”

    Nej han kallar sig ”classical liberal” (precis som Dave Rubin). Alltså liberal enligt den europeiska definitionen där lib kommer från liberty (frihet). Hade han kallat sig vänster hade han kallat sig ”progressive” inte ”liberal” men han är inte progressive och en majoritet av hans negativa omdömen riktas just mot proressives och social justice warriors.

    Den korrekta svenska benämningen på Sargon of Akkad är ”frihetlig vänster” Men i USA är vänstern antifrihetlig så den som är frihetlig där har inget att hämta hos vänstern längre.

    ”Varför lyssnar du på propaganda istället för att bara läsa Venezuelas grundlag?”

    1) För att grundlagen tolkas av Högsta domstolen och Venezuelas högsta domstol handplockades av Hugo Chavez, precis som Maduro själv.
    2) För att den Maduro-kontrollerade nya församlingen har makten att skriva om venezuelas grundlag precis som Maduro vill ha den.

  61. ”Megyn Kelly försökte det där mot Donald Trump låt mig påminna om hur det gick!”

    Megyn? Kapitalets underhuggare?

    ”Only Jess Phillips (och liknande idioter) inte kvinnor i allmänhet.”

    Det vill säga han hatar bara kvinnor som inte lägger sig och tar emot, på samma sätt som du inte hatar svarta, bara svarta som inte lydigt håller tyst när en polis skjuter ihjäl en svart småbarnsfar utan anledning och försvaras av hela poliskåren.

    ”Du menar hans politiska värderingar. Dem testade han nyligen och här kan vi se resultatet.”

    Jag vet redan resultatet. Libertarianism blandat med fascism. Alla vita män som är rädda för feminism och skrek om censur när Milo fick kicken för att ha brutit mot Twitters regler har exakt samma ideologi och politiska mål i alla frågor, oavsett vad de själva hävdar. Deras ageranden och ord väger mer än deras själbeskrivning.

    ”Nej han kallar sig ”classical liberal” (precis som Dave Rubin)”

    Det betyder nuförtiden: ”Är beredd att alliera mig med fascister, identitära, nationalister, kristna extermister och andra fiender till liberalism bara jag får felköna folk, röka på barer och använda n-ordet utan konsekvenser”.

    ”Den korrekta svenska benämningen på Sargon of Akkad är ”frihetlig vänster””

    Nej, det går inte att vara frihetlig om man släpper folk fria att göra som de vill med sin omgivning eftersom det enbart leder till att ondskefulla men starka människor krossar de svaga. Den situationen är hela anledningen till att vänstern överhuvudet existerar, och det finns ingen politiker han gillar som inte är en dödsfiende till arbetares intressen, löntagares intressen eller fattiga vita mäns ekonomiska intressen. Hans enda mål är kulturell dominans och en mer konsekvensfri tillvaro för vita kristna män. Han bedriver identitetspolitik.

    ”Men i USA är vänstern antifrihetlig ”

    Högern är mer antifrihetlig men den försvarar rätten till att sparka på svaga (samkönade par som vill ha tårta, rätten att demonisera transpersoner och muslimer, rätten att få trakassera, doxxa och förtala personer men ändå få prata på alla universitet så fort man vill) vilket är det enda Rubin bryr sig om eftersom han har ett neurologiskt fel som gör att han tror att han drabbas av ”omvänd rasism” om han inte längre får åka gräddfil. På samma sätt som den svenska högern nuförtiden skriker ”Bokbål” om gallrade böcker och ”kommunism” om ett slut på riskkapitalister i skolan.

  62. @Erik:

    För att jag inte OMtolkar något utan läser det som är skrivet.

    Så före detta marxister som slutar kalla sig marxister är de ledande marxisterna?
    Varför är inte Öcalan, Che Guevara, Tito, Ho Chi Minh och Trostky mer framträdande marxister?

    Nej, liberal betyder samma sak. Det är bara det att USA inte har någon vänster så liberalerna hamnar till vänster i deras blockpolitik.

    Liberal kommer från latinets ”liberalis” som betyder generös/nobel/dygdfull/etc, eller alltså ”som en fri [till skillnad från en slav]”

    1. Nejnjenje…Högsta domstolens ledamöter utses av parlamentet på 12-åriga mandat. De kan också avsättas av parlamentet (efter godkännande av vissa andra myndigheter och av folkombudsmannen (motsvarande JO, men en egen maktdelningsgren). Varför inte bara läsa grundlagen istället för propaganda?
    Högsta domstolen avslog dessutom Maduros ansökan om undantagstillstånd (som skulle sätta parlamentet ur spel).

    2. Nejnejnej igen….Maduros grundlagskommité ska lägga fram ett nytt förslag till ny grundlag inför parlamentet. Det är parlamentet som bestämmer om den ska gå igenom eller ej.