Milo Yiannopoulos gick upp på Bill Maher igår kväll – Bevisade debattklimatet på 10 minuter
avatar

När Breitbart-redaktören Milo Yiannopoulos skulle hålla tal inför några hundra konservativa studenter på UC Berkeley blev delar av vänstern så arga de ställde till med våldsamt upplopp. På grund av det debattklimat och den åsiktskorridor som råder i media och andra offentliga sammanhang så finns i dagens vänster stora grupper av människor som inte klarar av tanken på att högerprofiler får tala alls. Detta bekräftades bara alltför tydligt inför gårdagens Real Time med Bill Maher där journalisten och författaren Jeremy Scahill i ett sista försök att sätta käppar i hjulet sade att han ställde in sin medverkan om de inte avbokade Milo Yiannopoulos aktuell med kommande boken ”Dangerous”

Att notera: Real Time med Bill Maher är en utpräglat vänsterliberal show. Jeremy Scahill har varit med på Real Time med Bill Maher flera gånger tidigare, från honom kommer samma gamla, Milo Yiannopoulos har aldrig varit där tidigare, från honom kommer man att få höra nya saker. Medielogiken brukar beskrivas som ”hund biter man” ingen nyhet, ”Man biter hund” nyhet. Men i fallet konservativa profiler så finns uppenbarligen bakomliggande krafter som i de flesta fall sätter den påstådda medielogiken ur spel. Bill Maher är dock på många sätt undantaget – vilket Milo påpekade.

Så vad hände då när vänstern trots upplopp och anlagda bränder på UC Berkeley misslyckades att tysta ”farlige” Milo Yannipoulos och han slutligen fick tala inför en av de största tillgängliga publikerna? Ja vad som hände kan ni SE SJÄLVA. Allt Milo sagt bekräftades gång på gång. Breitbarts redaktör drog applåder flera gånger från en utpräglat vänsterliberal publik och Bill Maher har nog aldrig någonsin tidigare haft så svårt att attackera en högerprofill. Inte minst med tanke på hur skickligt Milo Yiannopoulos avväpnar kritik och gör den underhållande.

Maher: Ohh look I think you are colossally wrong on a number of things

Milo: Thats ok

Maher: Exactlty! – If I banned everyone I thought was colossally wrong from my show I would be talking to myself.

Och detta var redan i inledningen. Vidare så bekräftades att pga kulturvänsterns identitetspolitik kommer Milo undan med saker som andra inte gör. Det spelar ingen roll hur höger han är så fort de pratar hans homosexualitet så är han i överläge. På samma sätt som vänstern lät statsmakten få enorm makt baserat på tanken att högern inte vinner val så har identitetsvänstern gett homosexuella enorm makt baserat på tanken att de alltid skulle vara vänster. Milo inte bara utnyttjar den makten till att slippa kritik, han visar upp den med generaliseringar av både bögar av kvinnor för att sedan JK

I am kidding, You are so easily triggered, Its pathetic

De går vidare till saker de inte har gemensamt. Milo är konservativ, Bill är vänsterliberal. Men Milo menar att han egentligen inte är så konservativ. Bill förtydligar att Milo skriver på Breitbart och är anhängare av Donald Trump. Milo svarar att visst är det intressant att Breitbart tycks vara de som publicerar radiala gayåsikter nuförtiden men det där med Trump, han är inte särskilt traditionellt konservativ eller hur? Bill håller med om att Donald Trump inte är särskilt konservativ. De kommer sedan in på saker de har gemensamt. De båda har nämligen genom protesterande studenter blivit avbokade från att tala på UC Berkeley.

Milo Much more dramatically I would just like to say, They just disinvited you –  I had riots!

Maher: You win there

Milo: Its not a competition

Maher: No its not a competition, But when you make liberals crazy, for that part of liberalism that has gone off the deep end.

Milo: Most of it…. You are the only good one… You´re literally the only good one….

Efter denna kommentar börjar Milo räkna upp namn på personer som han tycker är den dåliga delen av liberalism. Flera av dem tillhör dock HBO så det blir av uppenbara skäl ingen diskussion om dem. Däremot så tar de upp händelserna som fick Milo bannad från Twitter. Nämligen att han skrev elaka saker om filmstjärnan Leslie Jones (Ghostbusters). Milo svarar att det är absurt att en filmstjärna och mångmiljonär skall sitta i sin hollywoodvilla ”crying over mean words on the internet” Han konstaterar också att det inte heller är vad det handlar om. Hon används av studion för filmen går dåligt.

Nu börjar vi närma oss slutet och med tanke på att videon finns på Programmets egen kanal så ber jag er alla att lägga tio minuter att se den medan ni kan. På slutet blir det helt underbart. Bill Maher kritiserar vänsterliberaler för att tycka det är farligt med en ”Impish british fag” och ropar ”You fucking schoolgirls. You schoolgirls!” Medan publiken applåderar. Därefter plockar han fram några citat från Joan Rivers begravning som är för roliga för att citeras här. Högsta betyg till Milo och Bill. Milo som gick upp inför vänsterpublik och drog applåder. Bill Maher som är ärlig och ger poänger till oppositionen när han tycker vad de säger är rätt eller sant.

Tänk om det var så här det brukade se ut i media och offentligheten.

Kommentarer

Milo Yiannopoulos gick upp på Bill Maher igår kväll – Bevisade debattklimatet på 10 minuter — 62 kommentarer

  1. Episkt Milo-citat i mitten där. Det förklarar så mycket av vad som pågår i hela västvärlden just nu, hur SD kan nå såna opinionsframgångar i Sverige och hur Trump kunde vinna valet i USA.

    Fritt översatt: ’Den som inte tar debatten, har redan förlorat den’

  2. Bill Maher: Vi bjuder in hatiska människor för att avmaskera dem och sätta de på plats inför publik! Liberalism über alles! Liberalism kan aldrig misslyckas!

    Milo: Allt jag gjorde mot Leslie Jones var att säga att hon ser ut som en man [lögn] och förresten så är hon ”knappt läskunnig”.

    Lille Bill: Ah, visst. [ingen uppföljning]

    Nej du Bill, allt du visade är att liberalism och fascism i grunden existerar enbart för vita mäns skull och kommer missbrukas av vita män på andra människors bekostnad.

    Folket i Berkeley hindrade Milo från att peka ut oskyldiga immigranter och folket i Wisconsin borde ha gjort samma sak för att ha räddat en oskyldig transperson.

    Bill Maher är en sjuk ynkrygg. En perfekt representant för liberalism.

    ” Det spelar ingen roll hur höger han är så fort de pratar hans homosexualitet så är han i överläge. ”

    Det stoppade inte folket i Berkeley. Är de homofober? Nej, faktiskt så kallade ingen till vänster Berkeleyfolket för ”homofober”. Precis som högern inte kallar Trumps kritiker för ”misandrister” eftersom A) Misandri inte är en verklig term och B) de vet själva hur dumt det låter.

    Vänster vill se Sheriff Clarke dö av törst i sitt eget fängelse, precis som han har gjort mot andra svarta för sitt eget nöjes skull. Att han är självhatande och svart har inte gjort någon vänsterröst mer förlåtande. En vit homosexuell homofob som Peter Thiel är ond och sjuk. En fattig svart homofob i Sudan är ond och sjuk. Den enda skillnaden är att den senare i alla fall har en ursäkt i och med att hans hjärna fyllts med okunskap och vidskepligheter.

    Men detta kommer högern inte förstå, eftersom det FÖRSTA som hände när Obama valdes till president var att högern samstämmigt sade ”Nu kommer ni kalla oss rasister så fort vi kritiserar Obama” (eftersom de visste att de inte skulle kunna låta bli att använda en annan måttstock på Obama, eftersom de trots allt är rasister innerst inne) så att de skulle kunna säga ”Nej nej, eran kritik mot min kritik mot Obama är bara för att ni tycker jag är rasist som kritiserar någon som är svart!”.

    Milo är fortfarande en fiende till andras yttrandefrihet, och det är hans medlöpare också. Det går inte att vara för yttrandefrihet och vara för folk som startar hatkampanjer för att tysta meningsmotståndare på skoj (på samma sätt som man inte kan vara icke självhatande homosexuell och vara för bögtorteraren Mike Pence). Det förstår folket på Berkeley. Det enda som hjälper mot nihilister som bokstavligen gnuggar sitt hyckleri i ditt ansikte är rent, ändlöst våld. Ta saker till sin spets.

  3. ”Den som inte tar debatten, har redan förlorat den”

    Sovjet tog ingen debatt i mer än fyra årtionden och behöll makten genom att tysta sina meningsmotståndare och censurera allt utifrån, så det visar ju bara hur usel ”debatt” är som vapen mot totalitära. Den som fuskar vinner.

  4. Om någon hittade på tweets där Erik förställs så det ser ut som han kallar svarta för ”Insekter som ska skjutas” och detta används för att starta en kampanj mot honom för att få honom att stänga sitt Twitterkonto, är denne någon bra eller dålig för yttrandefriheten?

    Det vet inte Erik, eftersom Erik inte är liberal utan leds av misogyna, rasistiska och nationalistiska känslor precis som nästan alla vita män som kallar sig ”libertarianer”.

    Erik KAN inte fördöma eller ens bli upprörd när män han sympatiserar politiskt med försöker tysta meningsmotståndare eller motarbeta yttandefriheten och pressfriheten. Om något litet Whtie trash bestämmer sig för att utföra ett terroristangrepp på en nyhetsredaktion som ett resultat av Trumps mentalt sjuka beteenden och antiliberala vrålande skulle Erik applådera inombords och vifta bort händelsen med ”Jaha men vänstern tystade typ Delmon Haffo så det är itne konstigt att sådant här händer”.

    Liberalism och fascism går hand i hand. Fascismen agerar och flyttar fram positionerna, liberalismen förlåter, bortförklarar och marknadsför. Sedan när det bara är de tu kvar kommer liberalismen bli nästa offer.

  5. Erik: ”Jag bryr mig om vad FOLK GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRRRR INTE VAD DE SÄGEEEEERRRRRRRRRRR REEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE”

    Trump: *förråder, saboterar och parasiterar på USA varje dag på alla möjliga sätt och skiter i alla landsmän som inte tillhör hans elit* ”Jag är nationalist. Jättenationalist.”

    Erik: ”Trump visar att nationalism är bra för han är nationalist [läs: vit supremacist och extrem antisemit]”

    Har du någonsin sagt ett enda ord som du faktiskt menar eller är allt bara killgissande och rasistiskt, hycklande agitprop?

    Har någon frågat Milo varför vita kristna och incels som sitter i källaren och vill ”rädda vita kvinnor från islam” röstade på en man som tar kvinnor på fittan utan lov, tittar in på minderåriga flickor som klär om och våldtog en av sina fruar, medan USAs muslimer röstade på en kristen kvinna?

    Har någon frågat Milo hur en röst på Clinton leder till att IS tar över USA och börjar kasta homosexuella från hustak?

  6. Milo och Erik: Transpersoner är djur som ska mobbas till självmord. Och Clinton tog emot pengar från Saudiarabien så hon är ond!

    Trump: Inga människor från de här läskiga blatteländerna! Men undantaget Saudiarabien! Där 9/11-terroristerna kom ifrån! Jag har business där!

    Milo och Erik: Clinton är ond. Trump är ofelbar. Vänstern måste sluta försvara aborträtten för identitetspolitik är enbart till för vita män som läser Richard Dawkins.

    Ni förstår vad jag menar. Erik menar inte något av det han säger, har ingen konsekvens och ingen måttstock. Om en man är vit och höger får han våldta, samsas med islamister, vilja sabotera den fria pressen och yttrandefriheten, vilja ta bort folks rättigheter och vilja krossa sekularismen, och ändå vara helt OK i Eriks ögon. Men är du kvinna eller vänster och vägrar sympatisera med SD enbart på basis av att islamister är ännu sämre än SD så är du anledningen till att Sverige förfaller.

    Erik: Alla politiker är lögnare. Stå upp mot etablissemanget. Lita inte på mäktiga.

    Trump: Jag är en vit man och jag loooooovar att eftersom jag utnyttjade skatteregler och använde kryphål så är jag bäst lämpad för att sätta stopp för sådant!

    Erik: Den vita mannen har talat! Nu blir allt bra för knegaren!

    Är det inte uppenbart att när en kvinna som inte hatar fackförbund ses som värre för knegaren än en man som alldeles uppenbart alltid hatat arbetarnas rättigheter, så är arbetarklassen helt enkelt hjärndöd och ohjälpligt misogyn och rasistisk?

    Men visst. Om vita arbetare är mer rädda för att behöva leva i mindre homogena länder eller att behöva se svarta karaktärer i sina TV-spel än de är för att dö av undermålig sjukvård eller ett liv av eländigt löneslaveri, så förtjänar de inte ett bättre öde än så. För guds skull, må den nya vågen av automatisering komma hårt och skoningslöst.

  7. Eftersom Erik och Milo är besatta av att sprida lögner om transexuella så måste jag försvara transexuella från deras hatkampanj.

    1. Transgender people are not ‘confused’ about their ‘sexual identity’

    Being transgender has nothing to do with sexual identity ― it has to do with gender identity. Sexual identity is who you are sexually attracted to: men, women, both, neither, some combination of all of the above. Gender identity is how you identify: male, female, neither, both, some combination of all of the above.

    2. Transgender people do not suffer from a psychiatric disorder

    While many transgender people are afflicted by gender dysphoria ― feeling emotional distress over the difference between the gender they are thought to be at birth and the gender they know themselves to be ― they are not mentally ill.

    http://time.com/4424589/being-transgender-is-not-a-mental-disorder-study/
    http://time.com/4424589/being-transgender-is-not-a-mental-disorder-study/

    3. Transgender people are not “disproportionately involved” in sex crimes

    At least not in the way Yiannopoulos claims. In fact, in the past 35 years, only one case of an alleged trans person attacking someone in a restroom has been reported anywhere in the entire world.

    http://www.huffingtonpost.com/brynn-tannehill/debunking-bathroom-myths_b_8670438.html

    4. Transgender people are the ones harassed and discriminated against in restrooms

    The Williams Institute found that 70 percent of trans people have been “denied access, verbally harassed, or physically assaulted in public restrooms.”

    http://williamsinstitute.law.ucla.edu/wp-content/uploads/Herman-Gendered-Restrooms-and-Minority-Stress-June-2013.pdf
    http://www.usatoday.com/story/news/nation/2016/04/28/transgender-bathroom-bills-discrimination/32594395/

    5. Transgender people face shockingly high levels of sexual abuse and assault

    One in two transgender people are sexually assaulted or abused at some point in their lives. What’s more, 2016 was the deadliest year on record for transgender people with at least 24 trans people, most of them transgender people of color, murdered and many more deaths not reported.

    https://www.ovc.gov/pubs/forge/sexual_numbers.html
    http://www.lgbtqnation.com/2016/11/2016-deadliest-year-record-transgender-americans/

    6. Trans people using restrooms corresponding with their gender identity doesn’t allow predators to gain access to those venues

    As Massachusetts State Rep. Paul Heroux explained in a blog on The Huffington Post, “If a predator or pervert tries to gain access to an opposite sex bathroom or locker room, that is already against the law. Furthermore, over 90% of assaults on children are done by someone the child knows. Only with extreme rareness is it someone who is using a restroom, and that is and will continue to be against the law.”

    http://www.huffingtonpost.com/paul-heroux/bathroom-bill-myths–fact_b_9814092.html

    7. Transgender people just want to use a bathroom and leave ― just like everyone else.

    So, in summary: No, Milo ― just no. No to your campaign of willfully misinforming anyone who will listen to the sewage that so joyfully spills out of your mouth. No to your despicable and dangerous lies about transgender people. No to everything you said Friday night on Maher’s show.

    http://www.huffingtonpost.com/entry/north-carolina-hb2-trans-bathroom-use-law_us_571e929ce4b0b49df6a8c03c

    Men Erik kommer aldrig förmå sig att kalla Milo för transfob, och Milo skulle aldrig ångra sig eller debattera dessa studier. För båda är infekterade av vit, manlig högerpolitik och fakta, empiri, vetenskap och libertarianism är aldrig universella ting för dessa varelser. Deras ylande om upplysningsideal får bara Erik och böghataren Milo använda mot andra, men de får aldrig hållas upp till samma standarder. De är bara nihilistiska troll och mot nihilister hjälper inga ord eller god tro.

  8. Hur kommer det sig att Trump är mer nationalist än någon när han varken anställer eller köper från USA?

    Nationalismen är, ironiskt nog, ett internationellt projekt styrt och finansierat av rika kapitalister, autokrater och kleptokrater i varje land som distraherar småpojkar som Erik och Milo med läskiga rödstrumpor och muselmaner medan de söndrar, härskar, länsar och barskrapar de fattigaste och hårdast arbetande i alla länder de kommer åt. Ryssland, ett land som Erik, Assange och andra libertarianer/fascister beundrar och trånar efter eftersom homosexuella dödas när de kliver ut ur garderoben (ingen identitetspolitik!) och där vita män kan slå kvinnor utan konsekvenser, är ett extremt korrupt land som skulle varit ett kallare Haiti utan olja och gas, där ett RIKTIGT etablissemang styr med järnhand, ger varandra och andra superrika i angränsande länder kompistjänster på civilas bekostnad.

    En liberal som Erik bor hellre i ett homogent, judeokristet Nordkorea eller Uzbekistan än i ett hemskt land som Sverige, där det finns folk som talar med konstig dialekt och där identitetspolitik för andra än vita män tillåts existera. Märkligt att Moskva ger pengar till folk som Chang Frick eller Ungsvenskarna när det finns fullt av vita män som Erik som skulle stympa sig själva för chansen att få en plats i en Vichyregim om Ryssland någonsin invaderade och ”räddade oss” från Rotschildsetablissemanget eller vad det nu är vansinnig konspirationsteori de har utbildat sig själva att tro på.

    Om man kastar in flera års utbildning och läsande i en bigott hjärna blir inte resultatet bättre än om den bigotta hjärnan aldrig läser mer än Kalle Ankas Pocket. Erik och hans Motpol-anhang är lite som den högutbildade driftkuckun och förvuxna bäbisen som kallas Ben Carson, med skillnaden att de aldrig lärde sig något som kan vara till nytta för mänskligheten.

  9. Det jag skulle önska är att nästa vecka så kallar Löfven Göteborgs-Posten, SvD, Sydsvenskan och alla liberala tidningar för ”Fiender till svenska folket”, så får vi se om Erik håller käften som en lydig liten pojke eller om hans s.k. liberalism väcks till liv igen.

  10. Så länge som vissa vita män kan domptera andra vita män till att utsätta kvinnors, transpersoner och meningsmotståndare de inte gillar för samma behandling som Lars Vilks utsattes för, så kan inte alla dessa vita män tillåtas prata eller ges plattformar. Det är dåligt för yttrandefriheten.

    Inte för att Erik någonsin brytt sig om vänsterkvinnors yttrandefrihet eller transpersoners rätt att existera utan livsfara.

    Sådana som Erik och Milo existerar enbart därför att de appellerar till vita män som vet innerst inne att de är för svaga, ointelligenta, emotionella och generellt för undermåliga för att ha en plats i den överlägsna framtiden som står inför oss. Därför så vill de söndra alla våra normer (”Våldta inte kvinnor”, använd inte dödshot mot folk som inte håller med dig, det är inte stor humor att skrika ’DÖDA ALLA JUDAR'”), institutioner (den fria pressen, utskott som motarbetar korruption eller fusion mellan politiker och näringsliv) och vår sammanhållning för att göra våra samhällen och nationer för svaga för att kunna fortsätta framåt.

  11. Erik: Högern är aldrig rasistisk. Bara vänstern är rasistisk eftersom den pratar om ras.

    Trump: Jag och min pappa vägrade att låta svarta bo i våra byggnader. Obama föddes i Kenya. Här är en extremt antisemitisk reklamfilm i slutet på valkampanjen. Här är ett panikartat, misslyckat förbud på inresande från vissa Mellanösternländer helt utan inbördes logik. Mitt kabinett är fullt av män som fört heligt krig mot möjligheten att rösta i områden där svarta bor. Jag tänker inte nämna judar på förintelsens minnesdag.

    Högern: Bara han sänker skatten så håller vi tyst.

    Erik: Jaha men vissa kvinnor läser faktiskt 50 Shades of Gray så… *kastar ninjapulver på marken så han kan springa bort i rökmolnet*

    Som sagt, man kan inte debattera nihilister. Behövs andra metoder för att sätta stopp på dem.

  12. Milo: Vita kvinnor måste sluta med abort och p-medel för att öka nativiteten för vita.

    Milo: Skriver artikel om dessa gulliga MGOTW som valt bort kvinnor eftersom kvinnor inte längre är kvinnliga eller nåt.

    Nihilism ska inte debatteras. Trollande är bara en form av nihilism.

  13. Jaha, Axel Edgren, du har gått bananer igen….i all välmening, håll ett öga på ditt blodtryck.

  14. Milo stalkade en femårig kusin till en kvinna han hatade.

    Milo photoshoppade in en naziflaga i ett foto på en kvinnas döda syster.

    Där har du ditt debattklimat din hycklande fejkmänniska. Om du inte hatar Milo tycker jag du ska be mänskligheten om ursäkt.

  15. Om Milo hittade på lika mycket ondskefull skit om vita som han gör mot transsexuella hade han inte kunnat leva på grund av all förföljelse och dödshot. Men så är han ju ett fegt djur som instinktivt går på den svagaste gruppen. Och hans medlöpare och försvarare är lika oförtjänta av någon som helst lycka. Gick det att göra människor oförmögna att känna dopamins och serotonins effekter är det Breitbartläsare och Avpixlatläsare som ska prova först.

  16. @Axel Edgren:

    1) ”Sexual identity is who you are sexually attracted to”

    Nämen titta så har identitets(månglande)vänstern i media varit framme och försöker skriva om engelska språkat igen till egna fikonspråksdefinitioner: Newsflash till dem som är dumma nog att använda Time Magazines byråchef Katie Steinmetz som källa:

    Engelskans begrepp för vem du attraheras till är: Sexual Orientation Inte sexual identity
    Svenskans begrepp för vem du attraheras till är: Sexuell läggning Inte sexuell identitet

    Läggning har inget med Identitet att göra. Identitet är hur man tänker om sig själv och anledningen Professor Jordan Peterson (som till skillnad från Time Magazines byråchef är utbildad i psykologi, inte media) är kritisk mot hur mediefolk beskriver identitet är att media vill sälja lösnummer på att få folk att vara så konstiga som möjligt med så utstående och provokativa medievänliga beteenden som möjligt medan riktiga identiteter är socialt förhandlade.


    Jordan Peterson

    Huruvida de beskriver Transsexuellas sjukdom/problem som psykisk eller sexuell gör sak samma. Ingen med vettet i behåll försöker inblla oss en grupp med 40% självmordsförsök skulle må bra och fungera normalt om bara inte det hemska samhället skulle vara så elakt mot dem. Tror man på det så har man kapituterat ALLA aspirationer på att utgå från vetenskap och har inget annat mål är att skylla allt på samhället. Då går det som det går i debatter mot pålästa personer.

    ”Normal suicide rate in USA is 4%, the transgender suicide rate is 40% the idea that 36% more transgender commit suicide only because people are mean to them is ridicolous.”


    Ben Shapiro

    Men det är såklart jättelätt att påstå vad som helst i en grupp eller som Katy Steinmetz på en tidning där alla håller med oavsett vad man säger. Det är ju därför de här människorna tycker att bli emotsagda i sig är ”hatespeech” de klarar inte att argumentera.

  17. Axel bara för dej
    De fjorton orden, ”Vi måste säkra existensen för vårt folk och en framtid för våra vita barn” detta är ord att leva efter

  18. @Axel Edgren:

    6. ”As Massachusetts State Rep. Paul Heroux explained in a blog on The Huffington Post, “If a predator or pervert tries to gain access to an opposite sex bathroom or locker room, that is already against the law. Furthermore, over 90% of assaults on children are done by someone the child knows. Only with extreme rareness is it someone who is using a restroom, and that is and will continue to be against the law.”

    Ett ovetenskapligt argument som är helt felaktigt, gjort av Heroux, en politiker som inte är sakkunnig och publicerat på Huffington Post som är vänsterns motsvarighet till Breitbart. Skall vi kanske presentera varför detta är felaktigt så folk lär sig se igenom nonsens?

    De flesta attacker mot barn görs av någon offret känner

    Samma sorts människa som tror det kan använda argumentet:

    De flesta kvinnor som råkar illa ut känner förövaren

    En annan variant samma sorts människor kan använda är:

    Kvinnor råkar oftast illa ut i hemmet.

    När man använder känslorna intuitivt så verkar den här sortens påståenden riktiga. Det känns oproblematiskt att göra dem. På ytan förefaller de fungera. Så är inte fallet de har ett enormt problem känt hos sakkunniga och här är mitt exempel som visar varför:

    Folk har störst risk att dö i eller nära ett sjukhus.

    Betyder det att folk löper mindre risk att dö om de håller sig borta från sjukhus?

    – Nej

    Stämmer det att kvinnor löper mindre risk att råka illa ut om de umgås mer med okända?`

    – Nej

    Stämmer det att kvinnor löper mindre risk att råka illa ut om de oftare utanför hemmet?

    – Nej

    Stämmer det då att barn (som State Rep. Heroux argumenterar) löper mindre risk att utsättas för övergrepp när de är bland okända?

    – Nej

    Förklaring/Förtydligande: Det är sant att folk ofta dör på eller i närheten av sjukhus (ofta i Ambulans) men anledningen de dör på sjukhus är att det vanligtvis är dit man tar döende och dödssjuka personer för att förhindra de dör. Om man undviker att besöka sjukhuset minskar man inte sin risk att dö även om en hjärndöd läsning av data skulle leda folk att tro det på samma sätt som vissa verkar tro att barn är säkrare bland okända för att de när de råkat illa ut oftast känt förövaren.

    På samma sätt är anledningen kvinnor oftast känner förövaren att kvinnor oftast umgås med personer de känner. På samma sätt är anledningen kvinnor oftast råkar illa ut i hemmet att kvinnor oftare ÄR i hemmet än på andra platser. Genom att öka tiden kvinnor befinner sig på andra platser där risken OBJEKTIVT är större att råka illa ut så minskar inte kvinnor risken att råka illa ut.

    Om man ignorerar hur tiden fördelas så verkar det oerhört tryggt att göra otrygga saker just för att folk som gör otrygga saker begränsar tiden de gör dem och därmed risken att något händer.

    Men vi lever i ett samhälle där politiker och media antingen inte förstår det här
    Eller bara rakt ut ljuger om det.

  19. @Axel Edgren:

    ”Den som fuskar vinner.”

    Jo, vi har förstått att du TROR det. Annars skulle du inte fortsätta uppvisa denna monumentala brist på intellektuell hederlighet.

  20. @Svensken: Man kan förenkla det ytterligare:
    ”Sverige skall förbli ett fungerande västland.”

    (Kan appliceras på de flesta EU-länder. Visegradgruppen, Österrike och Schweitz verkar dock ligga före i förståelse.)

  21. @Kristian: om du ska ha ett fungerande västland så måste du
    1.stänga gränserna
    2.repatriering av alla utomeuropeiska invandrare
    3.bygga upp Europa från grunden
    4.stoppa stoppa Folkförädarna
    5.stänga ner EU
    6.se till att inte historien upprepar sig

  22. ”Ingen med vettet i behåll försöker inblla oss en grupp med 40% självmordsförsök skulle må bra och fungera normalt om bara inte det hemska samhället skulle vara så elakt mot dem. ”

    Du är ju själv extremt sadistisk och känslokall mot transsexuella så nu tror jag du pratar i nattmössan. De mår oftast bättre om de får könsbyte tidigt. Varierar från person till person.

    ”Normal suicide rate in USA is 4%, the transgender suicide rate is 40% the idea that 36% more transgender commit suicide only because people are mean to them is ridicolous.”

    Eller så är det helt förståeligt. Man får hoppas att Shapiro får barn med någon endokrinologisk åkomma som ruinerar honom.

    ”de klarar inte att argumentera.”

    Vad är argumentet? Ja, de har en medfödd situation som gör de deprimerade. Man ger folk med medfödda personer vård. Eller ska vi döda dem? Vad är poängen? Vill du bara vara ett svin?

    Ingen har sagt att transsexuella är en norm. Eller vanliga. Men de föds med en situation.

  23. @Svensken:

    Det där är ju så hopplöst. I skolan fick jag lära mig att den bruna ögonfärgen är den mest dominanta, sen grön, sen blå. Och klimatet blir varmare, solen starkare så vi vita måste få mer pigment i huden.

    Hos mixade barn brukar bruna ögon och brun hud bli dominerande. Hade jag varit som du hade jag fokuserat min energi på annat.

  24. Så Milo har stalkat ett femårigt barn, försökt få Leslie Jones tystad genom att fabricera tweets där hon framstår som rasistisk idiot, har sagt att han är för trakasserier av folk han inte håller med, ljuger om transsexuella och försöker få folk tystade, har sagt att immigranter i ett vist område ska rensas och försvarar pedofili. Erik tycker en sådan man är god, så länge han motarbetar transsexuellas rättigheter och är för läger för alla muslimer.

    Om någon nu undrar varför jag inte ser skillnad på SD och IS idealsamhällen och inte ser skillnad på högermän och islamister.

  25. När en kvinna blev övergripen i NY skrev Milo en kolumn om hur hon förtjänade det.

    Det tycker Erik Wedin är OK. Men inte våldsvänstern. Alltså är våldsvänstern bättre människor än Erik och Milo.

  26. Det är tack vare inställningen i nedanstående citat som en hatande vänsterextremist som du, Axel Edgren, får göra din röst här hos dina motståndare. En dag kanske du förstår vikten av en öppen debatt, men till dess beklagar och föraktar jag ditt miserabla livsöde.

    ”Maher: Ohh look I think you are colossally wrong on a number of things

    Milo: Thats ok

    Maher: Exactlty! – If I banned everyone I thought was colossally wrong from my show I would be talking to myself.”

  27. Fredrik,en dag kommer till och med en gubbe som du förstå eller tvingas att erkänna att livet är folk med personer som inte håller med dig men också har den fina egenskapen att de är okej med kvinnor, transsexuella icke-vita och icke-heteros samt inte är för pedofili (till skillnad från Milo och Erik).

  28. @Axel Edgren:

    ”Du är ju själv extremt sadistisk och känslokall mot transsexuella så nu tror jag du pratar i nattmössan. De mår oftast bättre om de får könsbyte tidigt. Varierar från person till person.”

    Ja du TROR det ja, men till skillnad från dig så går jag inte bara runt och TROR saker. Jag använder riktiga källor för mina uttalanden. Här är det medicinska utlåtandet i frågan.

    ”Transsexuella begår självmord 20 gånger oftare än andra. Genom att operera har man tänkt sig att få ner dessa siffror och naturligtvis också minska det allmänna lidande som transsexuella ofta upplever. Oavsett vad man tycker i sakfrågan är det alltså en medicinsk behandling mot ett tillstånd som absolut inte kan avfärdas enbart som en livsstil. Men tyvärr har det visat sig att det inte är så enkelt. Under 2011 publicerades resultaten från en omfattande svensk studieuppföljning av hur transsexuella mår efter operation. Det relativt nedslående resultatet var att frekvensen av självmord var ungefär lika hög även efter operation. Om man tittar närmare på resultaten och dessutom granskar en del andra studier blir man faktiskt ganska förvirrad.” David Eberhard, Överläkare i Psykiatri.

    Det råder alltså ingen som helst tvekan om vem av oss två som har medicinska vetenskapen på sin sida. Att det finns vänsterxtremister som utifrån akademiskt tveksamma sociologikurser tror sig kunna uttala sig över expertkkunskaper i allt från medicin till biologi visar bara det vi kunnat se genom hela historien. Att vänsterextremister sätter POLITIK före vetande.

    ”Eller så är det helt förståeligt.”

    Vadå eller? Du grundar ju inte dina uttaladen på någonting. Du bara hittar på saker som 1) låter bra och 2) stämmer med politiskt anbefallda kriterier. Det är ingen slump att de flesta som sågat det du säger om transsexuella är högt utbildade experter i psykologi och psykiatri medan dem som håller med dig har några kurser i genus eller sociolologi i ryggen.

    ”Vad är argumentet?”

    Att det inte går att byta kön på riktigt, det går bara att behandla sig så man är mer lik det kön man ville vara och det är långtifrån säkert att det fungerar. Man trodde det men sedan kom de nedslående studierna som visar varför man inte skall gå runt och tro en massa saker eftersom den vetenskapliga metoden är och alltid har varit överlägsen.

    ”Ja, de har en medfödd situation som gör de deprimerade. Man ger folk med medfödda personer vård. Eller ska vi döda dem? Vad är poängen? Vill du bara vara ett svin?”

    Läs det medicinska utlåtandet ovan. Man TRODDE man gav dem vård. Man TRODDE man fick dem att må bättre. Men medicinsk vetenskap är inte så enkel som påhittade sociologiska genusteorier vill. Sorry men människan rättar sig inte efter er politik, inte mer än hon gjorde det i Sovjet eller i DDR.

    ”Ingen har sagt att transsexuella är en norm. Eller vanliga. Men de föds med en situation.”

    Men det ni trott skulle bota den situationen – gör det inte. Era krav handlar varken om att transsexuella skall må bättre eller bli friskare, era krav handlar om att utnyttja transsexuella som murbräcka mot samhället (Puttriarkaaaattttet) för att tillskansa er oförtjänad politisk makt utan demokratisk mandat. Ni bryr er inte det minsta om transsexuellas hälsa. Det är uppenbart strunt.

    Donald Trump fick sin makt genom att bli folkvald i klar majoritet av landets delstater. Hur får ni er makt? Jo, genom att ljuga, luras och försöka skampåla eller skrämma folk till tystnad.

    Här är det medicinska utlåtandet av hur ni ser på människan förmedlat via ännu en utbildad expert på ämnet. Jordan Peterson, Professor i Psykologi – Så fungerar tvååringar!

  29. Hmm kollade just på intervjun och måste bara säga att den är dålig. Bill Maher tar upp två tredjedelar och Milo får ge lite kommentarer här och där. Jag blir bara så stressad av dethär. Varför bjöds han dit överhuvudtaget om han inte skulle bli lyssnad på? Jag misstänker att Bill Maher gjorde det där väldigt medvetet.

  30. @Jenny:

    ”Jag blir bara så stressad av dethär. Varför bjöds han dit överhuvudtaget om han inte skulle bli lyssnad på?”

    På enkel svenska så bjöds han dit för att förnedras. Det är en del av vänstermedias kulturkrig att använda underhållningsprogram för att förnedra högermänniskor. Milo jobbar på Breitbart.com som grundades av numera avlidne Andrew Breitbart. I sin bok ”Righteous Indignation” berättar Andrew om när han själv bjöds till Bill Maher och vägrade att spela med i spelet. Vilket vi kan bedöma själva då videon finns.

    Här går det tämligen lätt att se hur taktiken i vänstermedia ser ut. Tryck ner honom bara han är ju en av de onda. Och tryck ner hans vän Rush Limbaugh också. Skicka ut totalt ogrundade rasistanklagelser och skratta bort krav på att de skall styrkas. Rasister är vem än vi kallar rasister. Skicka sedan fram en snabbsnackande sociolog med samma sorts flummiga ostyrkta teorier om hat som vi sett i svensk media.

    ”He is not saying I hate negros, specifically, what hes doing is creating an atmosphere of such profround vitriol and hatred”

    Ganska svårt att missa likheten till svensk media som också blivit totalt besatt av att kalla allting som de ogillar – allting som är kritiskt mot saker de gillar och allting som är kritiskt mot dem själva – hat.

    Men de här taktikerna fungerar inte mot Milo. Han både pratar och tänker snabbare än de flesta akademiker. Här i debatten om Tim Hunt så gjorde han mos av en kvinna med doktorstitel, om de anklagar honom för rasism så säger han att han haft fler svarta pojkvänner än de som gör anklagelserna. Han är homosexuell så kvinnligt inflytande går inte heller. Han har grekiskt påbrå, han pratar brittiskt och hans mamma är jude.

  31. ”Man TRODDE man gav dem vård. Man TRODDE man fick dem att må bättre.”

    Baserat på psykologi och medicin, inte genusteorier.

    ”era krav handlar om att utnyttja transsexuella som murbräcka mot samhälle”

    Nej, ingen vill tvinga folk till könsbyte din paranoida lilla källarinvånare. Det är upp till patient och läkare i samråd.

    ”Tryck ner honom bara han är ju en av de onda.”

    Ja? Han förfalskade videos och trakasserade folk. Andrews död var en otroligt vacker händelse.

    ”om de anklagar honom för rasism så säger han att han haft fler svarta pojkvänner”

    1) han ljuger
    2) Jefferson våldtog sina slavar och var inte mindre rasist för det
    3) du är en idiot om du tror folk som har sex med svarta inte kan vara rasister
    4) Man kan vara bög och homofob (se på vissa nazister)
    5) homosexuella rasister är kräk som ska förstöras precis som heterosexuella rasister
    6) icke-vita homofober är kräk som ska förstöras precis som vita homofober
    7) samma med homofobiska eller rasistiska judar, muslimer, östasiater osv. Oerhört enkelt. Man får aldrig klaga på hat och bigotteri om man själv är bigott och försvarar bigotteri.

    ”Han är homosexuell”

    Säger han. Han är dock en notorisk lögnare.

  32. @Axel Edgren:

    ”Baserat på psykologi och medicin, inte genusteorier.”

    Det var tro, alltså baserat på ingenting. Jag sade man trodde. Man tror inte i psykologi, man tror heller inte i medicin. Därmeot tror man i genusteori eftersom den är politisk och det är en barnlek att hitta genusforskare som bekräftar den saken.

    ”Nej, ingen vill tvinga folk till könsbyte”

    Det sade jag inte heller. Vad ni vill tvinga folk till är att anpassa sin levnad efter er politiska ideologi och ert sanslösa kontrollbehov. Er världsbild är marxistisk, enligt Marx finns ingen sanning, allt är maktkamp.

    Transsexuella är bara verktyget ni vill använda för att tvinga folk till politisk anpassning. Därför spelar det ingen roll om transsexuella mår bättre av att folk spelar teater. Det viktiga är att ni får makten att tvinga folk att spela teater.

  33. But I guess no homage is complete without a celebration of the whole man, and the whole man in this case was not just a guy who once said, “It’s all about a good laugh,” but also someone who liked to publish peoples’ personal information on the internet, hack into private web sites, tell lies in an attempt to get his enemies fired, and incite readers to threats against his targets and their families, including death threats. I left all of that stuff out of my obit, but now, thanks to you readers, that’s all in there as well, leaving, for posterity, a much more complete picture of the man.

    Matt Taibbi efter att Breitbarts djur dödshotare honom.

    Varje dag är maktkamp. Det förstår Erik Wedin.

    Anledningen till att vänstern bedriver maktkamp är att om inte vi gör det kommer Erik Wedin begå våld på folk. Inte direkt, utan via politik.

    Högern begår krig hela tiden. En del av kriget är att säga till motståndaren att kriget inte är viktigt och tar slut om man bara lägger ner vapnet.

  34. ”Vad ni vill tvinga folk till är att anpassa sin levnad efter er politiska ideologi och ert sanslösa kontrollbehov.”

    Du vill tvinga transpersoner att sluta existera genom att sprida påhittad statistik om dem och skrämma folk till att misshandla dem när de försöker gå på toaletten. Du uppskattar och applåderar allting Milo har gjort och ser det som normerande och ädelt. Du vill att alla ska bete sig som Milo i alla frågor. Stå ditt kast.

    Om patient och läkare tycker könsbyte är rätt, vill vänstern tillåta det. Sådana som du svarar på varje brott mot könsbinär norm med våld, tvångssterilisering och trakasserier. Du vill tvångssterilisera alla som byter kön och vill förbjuda Skatteverket att se transmän som fäder och transkvinnor som mödrar. Erkänn.

  35. Nu ljuger den hålögda insekten Milo och säger att han blev utsatt för övergrepp som barn.

    Han ljuger. Och med tanke på vem han blev så förtjänade han det, retroaktivt, om det hände. Vilket det inte gjorde. Finns miljoner som blir utsatta för övergrepp på riktigt och blir riktiga människor, inte transfobiska, rasistiska trolldjur.

    Undrar hur Maher känner sig som bjöd in en pedofilisupporter bara för att få uppmärksamhet.

  36. ”Ganska svårt att missa likheten till svensk media som också blivit totalt besatt av att kalla allting som de ogillar – allting som är kritiskt mot saker de gillar och allting som är kritiskt mot dem själva – hat.”

    Fnys. Ni är stolta hatare ända tills någon kallar er för hatare. Din favvosajt 4chan är en osande, eskalerande kibbutz som består av rent hat och en besatthet av negativitet, cynism och depression. Nu senast vill de bomba hela Guerrilla Games för att en kvinnlig protagonist inte ser ut som en minderårig, storögd docka utformad av en sexsvulten japan. Gissa vad de kallar detta frihetliga, konstnärliga, frivilliga val av en fri aktör? Kulturkamp och kulturkrig. Ni är alla likadana och beter er alla på samma sätt varje sekund.

  37. @Axel Edgren:

    ”Anledningen till att vänstern bedriver maktkamp är att om inte vi gör det kommer Erik Wedin begå våld på folk. Inte direkt, utan via politik.”

    VILKET av de samhällen där er ideologi dominerat begick inte våld på folk både direkt och med politik? Om ni själva så fort ni fick chansen begick våld med politik (och direkt) så hur sjutton kan du ha mage att påstå att ni försöker styra för att förhindra att folk råkar ut för våld med politik?

    ”Högern begår krig hela tiden. En del av kriget är att säga till motståndaren att kriget inte är viktigt och tar slut om man bara lägger ner vapnet.”

    Inser du hur absurt det är av dig att säga ni försöker förhindra våld i samhällen Vilket av samhällena där er ideologi styrde hade mindre våld? Vilket? Få höra nu från er genier var någonstans där er ideologi fick styra som vi inte hade våld?

  38. @Axel Edgren:

    ”Om patient och läkare tycker könsbyte är rätt, vill vänstern tillåta det.”

    Ja precis tro och tyckande det är sådant identitetsvänstern tycker viktiga beslut skall baseras på nuförtiden. Vem behöver vetenskapligt kunnande som mödosamt anskaffats genom systematiska tester när man lika gärna kan tycka sig fram till vad som är sant?

  39. @Jenny:

    Ifall du vill så kan du här se en analys från Reading The Score av vad som hände när Andrew Breitbart gick upp på Real Time med Bill Maher.

  40. @Erik:

    ”VILKET av de samhällen där er ideologi dominerat begick inte våld på folk både direkt och med politik? ”

    Icke-totalitär, icke-auktoritär, icke-fascistisk blandekonomi är normen inom OECD, vilket du och Bannon vill förstöra för att slippa se kvinnor med slöja på gatan.

    ”Om ni själva så fort ni fick chansen begick våld med politik”

    Föga förvånande att Sovjet började med våld då kungarikena i Europa försökte ta över direkt efter revolutionen. Och sedan försökte högern utrota varje kommunist inklusive civila under andra världskriget. Nästan som om folk påverkas av omgivningen och hur de blir behandlade.

    ”Vilket av samhällena där er ideologi styrde hade mindre våld? Vilket?”

    Men jag är inte kommunist som förespråkar arbetarnas konfiskering av egendom och produktionsmedel/kapital, så du behöver inte svara mig. Fråga Dugin och Bannon hur fredliga och humanistiska Lenin, Franco, Pinochet och Hitler var, eftersom du tycker det är så extremt viktigt med etnisk och kulturell homogeni oavsett medel.

    ”Ja precis tro och tyckande det är sådant identitetsvänstern tycker viktiga beslut skall baseras på nuförtiden”

    Patienter och läkare TYCKER och BEDÖMER vasektomier (som en av mina vänner gjort) och sterilisering (som min flickvän sagt att hon kommer göra) är rätt för patienten. De tittar på statistik och gör psykologisk och medicinsk empiri tillsammans. Då kan du tänka dig hur extensiv bedömning innan könsbyte är.

    Min flickväns kusin är en pojke på X år som klär sig i flickkläder och kallar sig för ett flicknamn. Ett samhälle som behandlar hen sämre (inte annorlunda, utan sämre) än en person som står ut är ett simpelt ökensamhälle som måste ändras på.

  41. ” Vem behöver vetenskapligt kunnande som mödosamt anskaffats genom systematiska tester”

    Det är inte jag som förnekar antropogena klimatförändringar och pratar om Bellkurvor. Det var högern som började med postmodernism när de omfamnade ”folkets vilja”, tysta majoriteter, anti-intellektualism, förakt för experter och teknokrater samt termer som ”vanligt folk i fikarummet/vid middagsbordet”. Det går en röd tråd av bildningsförakt och emotionellt baserad politik och kommunikation från fascisternas fetisch för den ödmjuka knegaren som vet bäst på grund av sin ”magkänsla” till Trumpadministrationens helt illusoriska terrorangrepp i Sverige/Atlanta. Om det ”känns” rätt och ”låter” rätt så är det minsann sannare än (((meeeeeeedias))) lögner.

    Förut var det etablissemanget som inte ville berätta om judar som förgiftade brunnar. Nu så är det Trumps anhänagare som tror Bowling green-massakern hände och som tror att media mörkar ett terrorangrepp i Sverige. De är lite som herpes. Vi blir inte av med dem, men de gör oftast ingen skada förrän något plötsligt slår fel och det blossar upp igen.

  42. ”After careful consideration @simonschuster and its @threshold_books have cancelled publication of Dangerous by Milo Yiannopoulos”

    Ååååååh vad jag önskar kräket fortfarande fanns på Twitter.

  43. @Axel Edgren:

    ”Undrar hur Maher känner sig som bjöd in en pedofilisupporter bara för att få uppmärksamhet.”

    Så ser vi ännu ett exempel på döende medias desperation och hur PK-folk agerar fanclub åt media. Först ljuger, vinklar och hittar media på om PewDiePie att han är nazist och antisemit, nu ljuger, vinklar och hittar media på om Milo Y att han skulle vara positiv till pedofili.

    Milo har alltså av det jag sett kommenterat relationer mellan tonårspojkar och äldre män i England och av någon anledning har tusentals personer som inte vet definitionen på pedofili eller byxåldern i England hetsat upp sig till hysteriska nivåer.

    Skall vi ta lite fakta istället för medialögner.

    1) Byxåldern i England är alltså 16, (här i Sverige för övrigt 15 så vi är under England), Milo har beskrivit hur han som 17 åring hade en pojkvän som var 29, Han har också beskrivit hur han vid 14-15 hade oralsex med ”Father Michael”

    2) Pedofili (Pedophilia) är inte korrekta benämningen för detta då det betyder sexuell attraktion till förpubertala personer.

    ”psychological disorder in which an adult has sexual fantasies about or engages in sexual acts with a prepubescent child” – Merriam-Webster

    3) Hebefili (Hebephilia) är heller inte korrekt då det betyder sexuell attraktion till pubertala personer/tidiga tonåren (ca 11-14 år) Den exakta åldern varierar beroende på fysisk utveckling.

    4) Efebofili (Ephebophilia) verkar vara den korrekta termen för vad Milo skall ha beskrivit. Vad det innebär är sexuell attraktion till personer i mitten av till sena tonåren (ca 14-19 år)

    5) Milo har också beskrivit på en annan podcast (man har blandat ihop vad han sade vid två olika tillfällen) att han var 13 när han förlorade oskulden. Oklart vad med detta som skall vara så upprörande. Inte minst med tanke på en viss svensk stjärna.

    ”The stunning Swedish model had her first time with a 14-year-old boy in the village where she grew up – but insists she wasn’t too young to have sex. She revealed: ”It was in the village in which I grew up, in northern Sweden. It was at the guy’s place. I was 13 and he was 14. But I was mature at that age – I felt like I was about 20.”Victoria Silvstedt till StarPulse

    Kan konstatera att de flesta som deltar i kampanjen mot Milo verkar vara antingen kända puritaner från vänstern eller kända Trump-hatare från traditionell konservativ höger, ni vet Ted Cruze-gänget vars kompis ni kan se nedan. Vilket nyhet att de här har problem med Milo, hur skulle vi kunna veta det?

  44. Erik, jag läste inte ditt inlägg. Milo försvarade pedofili, blev av med 250 tusen dollar och CPAC hatar yttrandefrihet lika mycket som Berkeley (men Trump, som gick in i omklädningsrum där minderåriga flickor bytte om, får vara med).

    Milo var användbar som abili, men ironiskt nog så var det när han själv stod upp för åsikter som en konservativ TROR att homosexuella är mer benägna att stå för som det blev för mycket. Att försöka få transkvinnor dödade, svarta kvinnor tystade eller ljuga om transsexuella var OK. Att göra en Dawkins och försvara ”gossekärlek” var inte OK. Till och med högern är inte så postmodern.

    Men det är fantastiskt att Milo plötsligt drabbades av övergrepp som barn. Och högerextrema trollet och pedofiliförsvararen Sargon säger att det är synd om honom och att vänstern är elak som inte tycker synd om ”offret” Milo (uppenbarligen så ska man tycka synd om vuxna som propagerar för pedofili bara för att de själva utsattes för övergrepp eller säger att de blev det, trots att tusentals nu vuxna offer för pedofili hellre skulle dö än försvara pedofili).

  45. Jag har inte läst ditt pedofiliförsvarsförsvarande inlägg, min gode hebefilexpert Erik Wedin, men jag vill påminna dig om att den nya talespunkten involverar Lena Dunham, som av någon anledning är relevant.

  46. Förresten Erik kommer du gå på Motpols internationella festival för våldtäktsmän, hustrumisshandlare och nazister här i Sverige, eller är du inte tillräckligt cool för übermän som Matt Forney och Friberg?

    Jag ser att Trumps favoritkanal Infowars blivit portad från Youtube också. Det är mycket nu.

  47. Just det, glömde att CPAC hatar judar och homosexulla och att Trump och Bannon måste fördöma CPAC nu. Det är så antisemitism och homofobi fungerar enligt dig, eller hur?

  48. Just det, CPAC är rasister också, eftersom de portade en man som säger att han haft relationer med icke-vita. Det är väl så du tror att vänstern tror att rasism fungerar, eller hur?

  49. Ifall någon forftarande hade den minsta osäkerhet gällande att Donald Trump har rätt i det han säger om media och att Sargon of Akkad har rätt när han säger att media agerar som en egen klass kan den nu betraktas som bortblåst, precis som den lilla förmåga media hade att vara annat än DNC förlängd arm.

    Här beskrivs detaljer om den koordinerade Mediaattacken mot Milo Yiannopuolos.
    https://pbs.twimg.com/media/C5Jg3WaUcAQkxm0.jpg

    Ser ut precis som under Gamergate när journalister från flertalet tidningar satt på en listserv och koordinerade vad de skulle tycka och skriva.

  50. Simon och Schuster bryr sig inte, och bara källarinvånare som Cernovich och Spencer hänger på 4chan.

    Erik Wedin, varför tycker du att alla professorer ska tvingas uppge sin politiska affiliering och att universitet måste dokumentera alla professorers affiliering? Varför tycker libertarianer att det är acceptabelt?

  51. Erik Wedin: Om inte folket på Berkeley hade gjort väsen av Milo hade ingen tagit fram bevis på att han försvarar sex med barn.

    Tänk vad litet ryggrad kan göra.

  52. @Axel Edgren:

    ”Erik Wedin, varför tycker du att alla professorer ska tvingas uppge sin politiska affiliering och att universitet måste dokumentera alla professorers affiliering?”

    Helt enkelt för att de själva sagt de vill ha mångfald och ursprunget till att mångfald förespråkas som värdering är att man skall få folk som tycker och tänker olika. Det är den enda ursäkt som finns för att säga det exempelvis behövs representation av svarta. Om det inte är skillnad på svarta och vita så finns det ingenting svarta kan bidra med som vi inte redan har.

    Om man då hela tiden anställer folk som tycker och tänker samma som en själv är det bevis på att man ljuger och inte alls står för mångfald. Det är detta som började avslöjas i psykologin. Att samma professorer som stått dag ut och dag in och påstått sig stå för mångfald och vara emot stereotyper håller kurser där man inte eftersträvat mångfald det minsta utan bara folk som tycker och tänker lika.

    Alltså har man antingen ljugit och har som ärlig åsikt att mångfald är dåligt – eller så har man missat fördelarna det skulle ge att ha mångfald.

    Oavsett vilket så måste det åtgärdas och för att kunna åtgärda ett problem måste man först ha vetenskapligt korrekt information.

  53. Ååååh, Erik försöker göra en listig manöver genom att bröla ”mångfald” och bestämma att han vunnit. Lite som när Milo panikskriker ”Jag blev övergripen som barn så ni får inte vara dumma!!! Nämnde jag att jag är bög och får göra som jag vill AHA DÄR FICK NI!” när han ertappats med att försvara sex med barn.

    Erik Wedin kan inte se skillnad på att

    – diskrimineras utefter hur man föds
    – diskrimineras utefter kompetens
    – diskrimineras utefter sina egna val och ord

    Erik Wedin är inte en klipsk människa.

    Han tror att man inte behöver bevis för att visa att det INTE finns positiv korrelation mellan kompetens och vänsteråsikter, vilket är ett led i att bevisa tesen att deras professurer är ett resultat av diskriminering, trots att han inte kan skriva en mening utan att skrika om hur viktigt det är med vetenskap.

    Nu väntar vi på att Erik flyttar målkorgen lite om vetenskap och bevisning av konspirationer.

  54. @Axel Edgren:

    ”Erik Wedin: Om inte folket på Berkeley hade gjort väsen av Milo hade ingen tagit fram bevis på att han försvarar sex med barn.”

    Han försvarar inte alls sex med barn och pratar inte om småbarn. Det har däremot flera vänstermedier gjort inte minst Salon som hade artikeln ”I am a pedohile but…”
    http://hw.infowars.com/wp-content/uploads/2016/05/Salon.jpg

    * I de flesta fallen där Milo pratar om handlingar anges ingen ålder alls. Det enda fall där ålder skall ha angivits (Father Michael) var han i 15-årsåldern, tonåren och det var alltså ett övergrepp som han skämtade bort med att han lärde sig fellation bättre så där har vi victim-blaming också.

    * Det exempel som anges med 13-åringar innehåller inga 13-åringar alls. Det var ett exempel på gränsdragning vid definitioen av pedofili. Vad som är pedofili (dragning till ej könsmogna barn) och vad som inte är det.

    * Det verkar vara så att på samma sätt som man i många sammanhang kallar vuxna kvinnor för ”girls” (Kom igen tjejer – 30-åringar i fotbollslaget). På samma sätt verkar det vara ett vanligt fenomen i gayscenen att man kallar vuxna män för boys – en ”boy” kan vara så gammal som 24

    * Vid diskussion kring vad åldern skall vara säger Milo att den förmodligen är precis där den skall vara så där finns inget utrymme för ändrad ålder.

    * Kul dock att se vänstern slå sig ihop med de värsta jesus-homofoberna.

  55. ”Han försvarar inte alls sex med barn och pratar inte om småbarn.”

    CPAC har inget emot en president som pratar om att han fick en pytteliten erektion av en tolvårig Paris Hilton, men de bryr sig inte om din expertis. Till och med Breitbart och Chuck Johnson äcklas av ditt hårklyveri, vilket är lite som att se en enhörning.

    ”Kul dock att se vänstern slå sig ihop med de värsta jesus-homofoberna.”

    Och? Både du (förmodar jag) och jag är rätt glada att de allierade vann andra världskriget men det betyder inte att vi slagit oss ihop.

  56. @Axel Edgren:

    ”Ååååh, Erik försöker göra en listig manöver genom att bröla ”mångfald” och bestämma att han vunnit. ”

    Som vanligt uppvisar du total oförmåga att förstå enkla sammanhang.
    Diskriminering har inget med akademiska påståenden om mångfald att göra. Argumentet för att mångfald är bra är att man vill ha olika röster.

    Huruvida dessa röster blev olika genom födelse, kompetens eller egna val är i det sammanhanget irrelevant,. Frågan är anser du olika röster I SIG är viktigt eller inte YES/NO inga andra svar godtas.

  57. Milo lämnade Pravda ”självmant”.

    Plötsligt måste du hålla med vänstern om att Breitbart hatar judar, homosexuella och immigranter besinningslöst enligt din och Milos egen trollogik. Erkänn.

    ”Argumentet för att mångfald är bra är att man vill ha olika röster.”

    Nej, det är att heterogeni i etnicitet, kön, läggning och annat medfött inte är skadligt utan kan ha positiva effekter. Försök igen, troll.

  58. Sargon of Akkad sägar attackerna både mot Milo och mot PedwiePie i ny video.

    Visar vänstermedia själva förespråkat pedofili, visar vänstermedia låtit Clinton-supporters göra det utan att klaga. Visar vänstermedieartiklar om ämnet som mystiskt försvann från sina publikationer lagom till attackerna mot Milo osv.

    Vidare så var det inget nytt varken med Milos podcast eller med hans berättelser i sig. Podcasten var ett år gammal. NÄR den sändes så hände alltså precis ingenting. Vidare så kan vi påminna om att Sagan om Ringen-stjärnan Elijah Wood berättade exakt samma sorts saker i Maj 2016
    http://www.independent.co.uk/news/people/elijah-wood-claims-hollywood-is-gripped-by-a-jimmy-savile-style-sex-abuse-scandal-a7042241.html

    Inte nog med det, Filmstjärnan Corey Feldman (The Goonies, The Lost Boys) berättade samma sorts saker.
    http://www.hollywoodreporter.com/news/corey-feldman-elijah-wood-hollywood-897403

    Inte nog med det. L.A. Times dokumenterade övergrepp mot barn i Hollywood i en artikel redan 2012
    http://articles.latimes.com/2012/jan/08/business/la-fi-ct-hollywood-molesters-20120109/2

    Och Elle Magazine skrev 2014 en artikel om behandlingen av dokumentärfilmaren Amy Berg efter hennes film om sexuella övergrepp i Hollywood ”An Open Secret”

    “I don’t think anyone takes it very seriously. I think the industry has accepted it as an industry standard,” she said. “When it first broke that I had this film, I received phone calls from people way above the people I usually talk to in the studio system, who really loved it. And then I couldn’t get the support on the corporate level. They didn’t want to touch it.”
    http://www.elle.com/culture/movies-tv/news/a19842/true-detective/

    Det finns alltså mänger av bevis för att MILO-hatarn inte bryr sig om övergrepp mot barn och har låtit denna sorts information passera i media i åratal utan att visat med en min den sorts upprördhet de nu har fejkat fram.

    Vill de prata om övergrepp mot barn så visst kan vi göra det men det kommer i såfall i första hand att handla om dem som BEGÅR dem, de som UTSATTS för dem och dem som DELTOG i att tysta ner dem för att det var kändisar inblandade.

    Det kommer inte att handla om dem som PRATAR om dem på ett oönskat sätt.

  59. @Erik:

    Milo och dennes väg i Svensk media.
    Igår lyssnade jag till SRP1 Studio Ett och där viss författare vilket är inbjuden till SRP1 och där lämna en karaktärsbeskrivning av denne Milo.

    Efter diverse väl inlindad hånfullhet, hehe att så försynt påpeka sitt tolkningsföreträde, kom denne med dragningen att Milo var en produkt av -”80-talet och därmed behärskade väl att föra sin talan i dagens fria medie”, det skulle isåfall vara allt. eller?

    Det här att Milo är en höger-bög, dock, som så fint benämns i annan term framförs under aktuell SRP1-StudioEtt-sändning och varför skulle Milos bög-politiska referens specas därmed bör/ska alla, icke, hetro-sex.-människor vara givna för socialismus?

    Erik, vad handlar gårdagens SRP1-Milo-cirkusen om egentligen jagmenar vi talar SRP1 och en USA-person Milo och dennes diverse bataljer i USA-skolor med sina lärare, kan du fåtill en kort sammanfattning hur Milo-beskrivningen, eller varför, skulle kunna vara intressant för SRP1 att emulgera upp i sin egen berättelse om justnu Sverige och USA-regering, gentemot dess lyssnare?
    Eller endast sedvanligt, ”enfaldens tal”?

  60. Ännu mer exempel på det totala och absoluta hyckleri vi sett gällande Milo. 12 årig pojke våldtogs av 35 årig kvinna. Hon blev gravid. Ämnet dök redan 1988 upp på Bill Maher som försvarade 35-åriga kvinnans rätt att ligga med 12-åringen och 12-åringens rätt att ge samtycke vid ålder långt under laglig ålder.

    ”We live in a culture, we live in a society where young men… can not be raped”

    Vänsterns hyckleri är dess akilleshäl. De säger saker de inte ens själva bryr sig om och sedan försöker de sätta dit högerfolk för att göra samma sak som de redan deklarerat är INTE något att uppröras över.

  61. Pingback: MILO är tillbaka, Dangerous når #1 Stämmer förläggaren på 10 miljoner dollar för kontraktsbrott | Genusdebatten