Sverige – en modell för ett slavsamhälle
avatar

Dolfs logo

Eders Ödmjuke extrapolerar samhällsutvecklingen

Jag och Erik var ju med i Danmarks röst i torsdags och pratade om sexism. Det är väl egentligen inte det som ligger mig varmast om hjärtat som ämne, men när jag nu fick chansen att vara med så hoppade jag givetvis på tåget. Den som lyssnade lite uppmärksamt kanske noterade att mitt huvudbudskap egentligen handlade om totalitära tendenser i samhället. Det är också det som är kärnan i mitt engagemang, jag betraktar mig i det närmaste som en individualist, inte jämställdist. För mig gäller att individen står i centrum. Jämställdhet, feminism och så vidare är inte intressanta för mig i sig själva, de är intressanta just därför att dessa saker är tongivande i den frihetsinskränkande agendan som drivs politiskt. Äkta individuell frihet under ansvar kan bara uppnås med en äkta formell jämställdhet, det vill säga, vi har alla samma upplaga av regelboken som gäller. Och en äkta jämställdhet kan bara uppnås när individen ställs i centrum.

uppfinnarjockeEfter min och Eriks medverkan i Danmarks röst kom jag att åter tänka på detta inlägg som jag påbörjade för någon vecka sedan efter ett ögonblick av klarsyn – likt när en lampa tänds för Uppfinnarjocke – där jag såg den kommande samhällsutvecklingen framför mig. Men, det hela går ju inte bara framåt, det finns ju en historia bakåt också. Historiker har ju som ordet antyder en tendens att granska historien och utifrån det dra slutsatser om dagens samhälle, och kanske också dess framtid. Jag kör ett litet annat stuk …

Jag roar mig lite titt som tätt med att tänka mig in i olika roller – gärna ondskefulla, det passar liksom min läggning – och fundera på ”hur skulle jag bära mig åt om …”; det perfekta mordet, råna en bank, skaffa sig ett harem i källaren, eller vad som nu faller mig in. En rolig liten övning är att fundera på hur man skulle kunna bli diktator för ett slavsamhälle.

Diktatorn Sacha Baron Cohen

Diktatorn

Nu är det väl inte precis så att jag ser mord som något önskvärt, jag tycker också bankrån är något man bör undvika och jag tycker inte heller att ett slavsamhälle är något eftersträvansvärt, men skulle det vara så att man en dag hamnar i en situation där man sitter med en massa makt och känner behov att vara diktator slash gud kan det ju vara bra att ha en modell för hur man skall gå till väga, om inte annat för att det förenklar förverkligandet av idén (som jag gillar Razz) om ett harem i källaren.

En gammal pålitlig devis som användes redan av romarna och de gamla grekerna är att ”Söndra och härska”, men det är ju lättare sagt än gjort. Hur gör man egentligen för att söndra och härska?

Fackanslutna mot icke fackanslutnaSteg ett, att söndra, innebär ju att man skall splittra upp folket i motstridiga grupperingar, och idealt, då så att det består av isolerade individer. Idealsamhället för härskaren är ett där alla är ensamma. Den mest grundläggande gruppen i samhället, tegelstenen så att säga, är kärnfamiljen. Inte av någon gudagiven eller biologisk nödvändighet, andra former än kärnfamiljen är fullt tänkbara, men det är den moderna västerländska tegelstenen. Så storbingo i härskarlotteriet är om man kan splittra kärnfamiljen, för då uppnår man – så länge vi inte har en naturligt framväxt ersättning för vår tegelsten som en grundläggande komponent i samhällsbygget – målet med ett samhälle av alienerade och lättkontrollerade främlingar.

Kärnfamiljen har tre huvudkomponenter: mamma, pappa, barn. Det bästa vore ju om man bara kunde ta barnen och indoktrinera dem till goda slavar direkt, men det låter sig inte göras så länge kopplingen mellan mamma och pappa är ostörd.

Kvinnlig arbetare, SovjetEn bra början för att åstadkomma splittringen är att med lite ekonomiska ”styrmedel” och ”reformer” (läs skatter) parat med en bra marknadsföring börja få ut bägge föräldrarna i arbete utanför hemmet. Med det skapar man också behovet av barnförvaring, vilket ytterligare höjer skattetrycket, vilket då mer och mer tvingar bägge föräldrarna ut ur hemmet. Och man har fått en självgenererande mekanism som återskapar sig själv.

Nästa steg i söndringen kan man tänka sig vore att ställa könen mot varandra. Då kan man ju företrädesvis börja med att se på inkomstskillnader. Kan man sen lyckas med konststycket att göra heterosexualitet fult och homosexualitet fint så har man ju verkligen lyckats slå in en kil mellan könen. Stigmatisera och skuldbelägg all kritik som på något vis riktar sig mot homosexuella, framställ heterosexuella som bakåtsträvare. Driv på budskapet att heterosexuella män är förtryckare och att heterosexuella kvinnor är förrädare. Tabubelägg minsta antydan till att homosexualitet skulle vara något som är valt eller att de homosexuella ens teoretiskt skulle kunna tänka sig vilja byta inriktning på sin sexuella läggning.

handbok lesbisk mian lodalenMed lite tur kan man till och med kriminalisera yttringar av åsikten att homosexualitet skulle vara något onaturligt, och ve den som genom förbön försöker omvända homosexuella. Propagera samtidigt för att alla har en homosexuell dragning, och uppmuntra folk till att bli homosexuella genom särskilda parader, och varför inte ge ut en handbok i hur man blir lesbisk?

Barn i köttkvarnenNu har vi nått dithän att vi har både män och kvinnor ute förvärvsarbetande i samhället. Barnen är redan från sina första levnadsår statens egendom i så kallade förskolor och skolor, där man indoktrinerar dem med den rätta ”värdegrunden” och med en utpräglad floskelisering fråntar vi dem möjligheten att utveckla ett kritiskt tänkande. Nedvärdera kunskaper, uppvärdera ideologi. Skapa en miljö som förstärker tendenser hos neurotiska och osäkra flickor medan den verkar förtryckande på aktiva och företagsamma pojkar.

Vi har nu uppnått söndringen. Nu kommer vi till själva härskarbiten.

Man med pengar o kvinna i balansvåg

Vänta! Har kvinnor en högre social position?

Vi noterar att män generellt har högre inkomst än kvinnor. Vi väljer förstås att bortse från att de arbetar mer, betalar mer i skatt och en massa andra saker som också talar till mäns fördel. Det ger oss möjlighet till att börja ”tämja” individen genom olika former av lagstiftning som skall ”motverka normer”, medan de under täckmanteln av att öka rättvisan i verkligheten inskränker friheten på olika plan. Så vi bestämmer att företag skall ha 50% kvinnor i styrelsen, det skall vara ”varannan kvinnornas” på valsedlar och så vidare.

Nästa del i slaviseringen är att vi ser till att ensamstående kvinnor (som det finns gott om nu) får rätt att bli mödrar genom insemination. Män får givetvis inte motsvarande rättigheter. Men ensamstående kvinnor kan inte på egen hand försörja barn. De måste försörjas via skattsedeln. Samtidigt skall ”orättvisa löneskillnader” motverkas. Alltså styr man politiskt så männens löneökningar hålls tillbaka, medans kvinnornas löner lyfts. Skatterna höjs för att betala de ökade kostnaderna med barnen till ensamstående föräldrar. Inför särskild mansskatt för att kompensera kvinnorna för de orättvisor de utsätts för.

Cartel RusoVi har nu uppnått tillståndet att staten har tagit över faderns roll i familjen, fäderna har istället reducerats till en manlig underklass som arbetar för staten, som använder skattemedel för att säkerställa att de har en framtida tillväxt av slavarbetare genom barnen till ensamstående mödrar, vilka i sin tur själva är en form av slav­arbetare som fungerar som värphöns, fast de är så hjärntvättade att de tror att de är fria och lyckliga.

Parallellt med detta driver man förstås på en ökad användning av droger för att motverka den ”ökande psykiska ohälsan” hos människor och för att få dem i det rätta tillståndet av foglig apati. De få kritiskt tänkande individer som finns kvar stävjas genom att vi kriminaliserar kritik av den förhärskande ideologin.

Yttrandefriheten inskränks genom att kritik klassas som hat. Är man riktigt skärpt kan man till och med lyckas genomföra att det krävs ”körkort” för att få tillgång till internet.

Andra roliga kontrollmedel man kan införa är att alla finansiella transaktioner genomförs elektroniskt. Lyckas man göra samhället kontantlöst kan man lätt ställa misshagliga individer utanför den samhälleliga gemenskapen.

Tingsrättslampa "stängda dörrar"Med sexuallagstiftning har man alltid möjlighet att sätta åt de misshagliga. Särskilt om man den vägen lyckas undergräva den normala rättssäkerheten. Andas ett ord om pedofili, och häng ut de åtalade medan målsägarnas identitet skyddas. Lägg därtill en pervertering av språket där vad som helst kan rubriceras som våldtäkt, häktningar på obestämd tid, rättegångar bakom lyckta dörrar och, i förlängningen, ett klimat där kvinnor är så rädda att man kan införa straff som kastrering, så har man alla effektiva verktyg man behöver för att tysta kritiska röster.

Det finns förstås mycket mer än detta man kan skulle kunna göra. Det var bara ett snabbt axplock på idéer jag har för hur man skulle kunna gå till väga. De som härskar, män som kvinnor, står förstås själva ovanför allt detta och lever gott som de maktgalna psykopater de är.

Detta är givetvis ren fiktion och spekulation från min sida. Jag påstår inte på något vis att en enda av dessa stolligheter någonsin skulle omsättas i verkligheten, och alla eventuella likheter med vårt faktiska samhälle är helt och fullt oavsiktliga.
1984

Om Dolf (a.k.a. Anders Ericsson)

Hjärtlös filantrop och altruistisk cyniker                                                                                  Minimal moderering begränsad till rena nödvändigheter.                                                         Skitstövlar åker ut permanent med en fet spark i ändalykten.                                                   e-mail: dolf.gd@hotmail.com

Kommentarer

Sverige – en modell för ett slavsamhälle — 33 kommentarer

  1. Pingback: Mer om manshatande feminister som är föräldrar | WTF?

  2. Ja ett sådant samhälle vore osunt. Lyckligtvis är utvecklingen inte riktigt där än men får vi fler ” liberaler” av folkpartiets kaliber kan det gå fort.
    Lite Grand tänker jag på William Golding. Har ingen nu för tiden läst Flugornas Herre? Eller det verkar att man läst och fullständigt missat Goldings poäng!

  3. Jag påstår inte på något vis att en enda av dessa stolligheter någonsin skulle omsättas i verkligheten, och alla eventuella likheter med vårt faktiska samhälle är helt och fullt oavsiktliga.

    Haha, jag tycker du skjuter pilen mitt i hjärtat på feminismen, du vet den där svinaktiga ideologin som alla valbara partier mer eller mindre hyllar och har anslutit sig till. Förbannat bra text dolf Smile

  4. Såna tokigheter du skiver Dolf, vi har väl aldrig haft det så bra och varit så fria och lyckliga och väl omhändertagna som nu. Smile

  5. @Bengt Andersson: Får nog ta och läsa om den. Jag har den någon stans i hyllorna. Läste den som ung, men fattade inte vad den handlade om förrän jag läste vad andra skrev om den.

    @barfota: Tack. Har du hört på Danmarks röst när jag och Erik var med?

    @Siiri: Oj, jag råkade visst vända kikarn bak och fram. Attans! Jag får se till att skriva en pudel i veckan. Confused

  6. Men Dolf, individens frihet leder till förtryck av kollektivet! Eftersom kollektivet innehåller många fler individer än individen, så är det en större ondska att förtrycka kollektivet! Ush på dig! =P

    Skämt åsido. Jag tror att vårt samhälle är mer sårbart för radikala strömningar idag än för fyrtio år sedan, till del utav dom anledningar du nämner. Däremot så tror jag inte att det är någon som aktivt driver någon söndringskampanj (vilket du inte heller insinuerar).
    Vad gäller den inslagna kilen mellan könen så tror jag att det är två fenomen/företeelser som driver utvecklingen. Dels felaktig ”kunskap” som ger vissa individer motivet att aktivt arbeta för att korrigera ”orättvisor”, dels en elit inom diverse organisationer som tjänar pengar på nämnda individers aktivism. Att en individ omfattas av kategori två utesluter inte kategori ett.
    Men, det är klart, det här är väl saker som dom flesta här redan vet om…

  7. Jag skulle plantera personer som delar min ideologi på nyckelpositioner i samhället, t.ex. universitetsprofessorer, jurister, journalister, dagispersonal, osv osv, som utnyttjar sin position för att sprida budskapet.

    Jag skulle också skapa ett uppblåst behov av statliga bidrag mot det som jag ser som ett ”problem” i samhället, och sedan skulle jag plantera bidragssökare vars huvudsakliga syfte är att vidare förstora bilden av ”problemet”.

    Oh wait…

  8. @Kollen: Det är väl så kollektivister rättfärdigar sitt maktbehov. Och jag minns att jag brottades med denna ekvation ett tag i min ungdom.

    @MK: Sedär, jag visste väl att det var något jag glömt. Smile

  9. @Dolf (a.k.a. Anders Ericsson):

    Har du hört på Danmarks röst när jag och Erik var med?

    Givetvis lyssnade jag på det programmet och måste väl säga att ni gjorde bra ifrån er både du och Erik. Jag missar sällan program från Danmarks röst, Granskning Sverige, Ingrid Carlqvist eller Radio länsman. Får jag tid över så hänger jag på ”hatsiter” som Genusdebatten, Fria Tider, Exponerat, Avpixlat, Dispatch International m.fl.

  10. @Dolf
    Jag tycker du är lite blygsam över din teoretiska analys. Jag tror du ligger väldigt nära sanningen i den här artikeln.

    Något som jag tyckte var intressant i radioprogrammet var din teori om varför feminismen etablerat sig så kraftigt i just Sverige. Nämligen att Sverige inte har varit i krig på 200 år. Det verkar som om ju längre ifrån behovet av beskydd vi kommer desto starkare blir feminismen. Din teori väckte andra tankar hos mig också. Sveriges feminsiter tycks ju i mycket importera diverse uttalanden från USA och direkt apa efter här. USA har ju inte haft mycket av krigsförsvarande på länge heller. Istället så har man rest runt halva jorden och krigat. Tror fan att amerikanska kvinnor inte anser dessa krig nödvändiga för amerikaners överlevnad. I dessa fall är det ju inte konstigt att feminismen får vatten på sin kvarn när det gäller deras teorier om ”män och deras krigslust”.

    Jag reagerade dock på din ovilja att kalla dig antifeminist. Vi bör ju inte gå efter feministers definition av anitfeminism med alla dessa negativa etiketter inkluderade. Gränsen går ju egentligen vid att inte vilja ha kvar feminism och där är ju sedan variationerna oändliga. Alltså anser man att vi får ett bättre samhälle utan feminism ja då är man ju mot eller anti. Eller kan din försiktighet ha med den eventuella hotbilden att göra?

  11. @PNy:

    Problemet är väl att gemene mans bild av en antifeminist är en könsrollskonservativ SD-väljare som skriver könsord och skickar hatmail till feminister på nätet. Det är mer eller mindre likvärdigt med att vara rasist.

  12. Hahaha, vilket grymt inlägg Dolph!! Definitivt bokmärke!!

    Jag lyssnade också på dej och Eric i danskradion.

    Det som var slående är hur svårt det kommer att bli att förklara för utomstående hur män i Sverige verkligen upplever sej leva i en totalitär misandrisk stat. Som programledaren framhöll finns ju fakta som bevisar att män är marginaliserade, men danska lyssnare ville nog ha en förklaring till varför det blir såhär i Sverige, vilken mekanismen är.

    Och jag tror att du är helt inne på rätt spår. Jag tror att det inte behövs förklaringar om medvetna försök att söndra och härska. Jag tror snarare på det du är inne på om individualister och kollektivister. Där en enkel förklaring till varför individualistiska grupper marginaliseras i takt med att samhället blir större (jag tror i proportion till en produkten av storleken på den kollektivistiska populationen och den totala befolkningsmängden).

    1) den kollektiva mobben får större makt skänkt av staten som uppskattar att den är lättare att styra med propaganda, populism och slogans jämfört med besvärliga och obekvämt ifrågasättande individer som envisas med att tänka själv

    2) på samma sätt är kollektivister, såsom konsumenter, mycket tacksamma att nå med reklam och den stigande mängden av onödiga skräpprodukter, då producenter i takt med att individualister marginaliseras blir färre och verkliga framsteg uteblir. Det leder till att ekonomisk tillväxt i allt mindre utsträckning utgörs av verkliga framsteg inom teknik och vetenskap och mera på att öka snurrat på konsumtionstakten. Och just det, producenter är ofta värdelösa konsumenter…

    Alltså det du skrev, minus någon medveten illvilja eller ondska hos samhället.

  13. Ouh, jag glömde två viktiga faktorer till:

    Kollektivister behöver en grupptillhörighet i form av en kollektiv identitet. Detta har två viktiga effekter :

    1) politiska budskap och reklambudskap får en gratis förstärkning när den kollektiva flocken glatt och i det oändliga gärna återupplivar slogans och klyschor. Syftet – att stärka gruppens identitet.

    2) avvikande tolereras svårare, men kan tråcklas in med krystade sociala konstruktioner, direkta meningsmotståndare hotar däremot kollektivet och måste aktivt förgöras. Kollektivet bildar alltid mobben. Att bilda en mobb är dessutom ytterligare identitetsförstärkande. Därför behöver kollektivet en fiende.

  14. Jag tror att det är så enkelt att trots allt gap om klyftor så har den genomsnittlige svensken år 2014 det så förbannat bra att han/hon helt enkelt kan kosta på sig att göra karriär på att driva icke frågor.

  15. @Fredrik

    Men varför engagerar sej då inte folk i reella samhällsfrågor istället för icke-frågor? Enligt din teori menar jag…

  16. @MK:

    ”Jag skulle plantera personer som delar min ideologi på nyckelpositioner i samhället, t.ex. universitetsprofessorer, jurister, journalister, dagispersonal, osv osv, som utnyttjar sin position för att sprida budskapet.”

    Du kan öva dig på nätet. Att placera ut digitala smurfar på Twitter, bloggar m.m. är rätt kul, och man kan åstadkomma panik i ”sekter” dels genom att lämna små spår av att man finns utan att avslöja vem man är (”Det finns smurfar här” PANIK, ”är det A? Är det B? Jag tycker C verkar misstänkt! Nej inte C, det måste vara D! Vadå JAG är väl ingen smurf!?” ), och om man har gott om fritid intrigera och skapa konflikter mellan medlemmarna. Men nu har jag inte gott om fritid… Frown

  17. @MK:
    “Problemet är väl att gemene mans bild av en antifeminist är en könsrollskonservativ SD-väljare som skriver könsord och skickar hatmail till feminister på nätet. Det är mer eller mindre likvärdigt med att vara rasist.”

    Och just den bilden har ju feminismen plockat fram för att man inte ska kunna ha valet att vara motståndare till feminism. För då blir man klassad som sämre människa. Det är kanske dags att vi påvisar att utanför feminismen finns oändligheten och inte innanför. Kallar man sig feminist så får man automatiskt radikalstämpeln på sig. Man kan inte sympatisera med huvud-begreppet feminism bara när det passar och sedan hävda NAFALT titt som tätt.

  18. Rolig satir, mycket underhållande läsning.
    Jag ser dock inget självklart negativt motsatsförhållande mellan individens frihet och kollektivt ansvarstagande.
    Jag är väl en obotlig mittenextremist
    Ibland är man en säker och stark individ som klarar det mesta själv.
    Ibland är man en trasig själ som behöver det goda kollektivets stöd.
    Man som kvinna. Barn som gammal.
    Tycker dock att vi börjar få förbannat mycket PK-ism i samhällsdebatten.
    Normkritisk kommer så småningom att bli ett förvirrat begrepp.
    Är du gammalnormkritisk eller nynormkritisk är snart en relevant fråga.
    Ungefär som vilket arbetarparti stöder du? Nya eller gamla?

  19. @ Lars A

    Bara för att kompromiss mellan individens frihet mot kollektivets bästa kan motiveras, betyder det inte att inget motsatsförhållande föreligger.

    Vidare, motsatser är motsatser och har inget positivt eller negativt värde i sej. Det är bara så verkligheten ser ut. Mittenextremist eller inte, du har att välja på att äta kakan eller ha den kvar, eller äta och ha kvar delar av kakan.
    Jag kan inte låta bli att få känslan av just traditionell svensk konsensus PKism av ditt inlägg.

  20. @Andreas Ooka:
    ”Jag kan inte låta bli att få känslan av just traditionell svensk konsensus PKism av ditt inlägg.”

    Bra reflektion.
    Böjd att hålla med, vilket bekräftar ditt påstående.

    Jag är en samarbetsinriktad konsensussvensk men tycker ändå att avvikande åsikter avfärdas idag med osakligheter och bristande argumentation.
    Mycket tänkvärt döljs eller förvanskas av media och andra spekulationer lyfts fram som om det vore vetenskapligt baserade ”sanningar”.

    Dagens SvD Opinion är ett steg i rätt riktning.
    http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/bedrovlig-debatt-om-rasism_3779726.svd

  21. @ Lars A

    Allright, en Mittenextremist som gärna ser debatten breddas ut till extremkanterna, alltså? Det är ju däremot rätt sympatiskt.

  22. @Lars A, jaja

    Det enda som kan få mej överväga att åter ta del av svensk media är när dom börjar göra upp med misandrin. Jag undrar varför just den debatten, när mansföraktet är så tydligt, sitter så långt inne? Av de glimtar jag uppfattat det senaste året är att Sverige har försökt tvätta all sin byk nu, utom vad gäller misandrin. Eller har jag missat något?

  23. @Andreas Ooka:
    Det förekommer trots allt ljusglimtar i media angående misandrin.
    SRs ”tendens” lyfte nyligen fram våldet mot män från kvinnor.
    Hörde kvinnor på mitt jobb som var väldigt förvånade att detta var så vanligt.
    Polisen använder numera konsekvent begreppet våld i nära relationer medan vänstermedia och Fi naturligtvis fortsätter med sitt mäns våld mot kvinnor.
    Romsons förfärliga Almedalstal ledde också till några kritiska ledare och krönikor.

    Jag tror vi kommer att få en ökad förståelse mellan könen i sinom tid.
    Just nu har vi en feministisk ”flumperiod” som påminner en hel del om 70-talet med revolutionsromantiker och maoister mm som satt inne med den enda sanningen.
    Själv blev jag då beskylld av mina ”vänsterkompisar” för att vara landsförrädare och odemokratisk när jag på den tiden sympatiserade med sossarna.

  24. Pingback: En fråga gällande sossesverige och föräldraförsäkringar | Genusdebatten

  25. Suverän beskrivning Dolf. Jag skall kanske just därför göra en invändning, (köper helst inget rakt av) och som handlar om ditt ideal. ”Steg ett, att söndra, innebär ju att man skall splittra upp folket i motstridiga grupperingar, och idealt, då så att det består av isolerade individer. Idealsamhället för härskaren är ett där alla är ensamma.”
    Tycker mig se ett samband mellan detta ”ensamma” och dina tankar om individualism? Men du har säkert ett svar. Sant är att det är grupper, grupptryck, som ofta ställer till det. Enskilda fria människor vill väl av delvis ”naturliga orsaker” och de individer som av någon anledning spårat ur, de vänder sig till och gynnar grupper som därför stödjer dem. Ungefär så…

  26. @Joakim Steneberg:
    Förväxla inte ”individualism” med ”egoism”. Min individualism handlar inte om att man isolerar sig och avskiljer sig från andra, utan att man som individ har frihet, agens och ansvar.
    Jag tror ärligt ingen mår bra av ensamhet, man behöver en social samvaro och grupptillhörigheter, men de skall väljas på eget initiativ och ansvar, inte vara påtvingade. Och det optimala levernet är när man agerar på ett sätt som är till gagn både för en själv och andra samtidigt.

  27. OK, jag köper den, min inställning också som tämligen individanpassad, men ständigt på jakt efter mänskliga kontakter. Då kan man inte vara alltför egotrippad, som jag också menade ovan. Vem vill umgås med egoister, jämfört med ärliga fritänkande människor?

  28. Pingback: Den ”gode” nazisten: Funderingar i vårsolen på mullvadar, snålblåst, politiska vindar och en kylig framtid | Genusdebatten

  29. Pingback: Om Jo Cox och varför jag, tyvärr, inte tror på #Brexit | Genusdebatten

  30. Pingback: Julaftonstankar 201984 | Genusdebatten

  31. Our company is developers through Germany and now we thought
    precisely why we certainly not make a crack public due to the fact we were currently using
    it months before.